"Öyleyse neden yüreğimi dinlemek zorundayım ?"
"Çünkü onu susturmayı hiçbir zaman başaramazsın.Hatta onu dinlemiyormuş gibi yapsan da o gene oradadır,göğsündedir;hayat ve dünya hakkında ne düşündüğnü sana tekrarlamayı sürdürecektir"
"Yüreğim acı çekmekten korkuyor ",dedi bir gece Simyacı 'ya , aysız gökyüzüne bakarlarken .
"Yüreğine ,acı korkusunun ,acının kendisinden de kötü bir şey olduğunu söyle. Düşlerinin peinde olduğu sürece hiçbir yürek kesinlikle acı çekmez.