Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yasya

“Yeryüzünü terk etmiyorum. Güney kutbuna veya Amazon ormanlarına gitmiyorum. Almanya’dan Almanya’ya geçiyorum…”
Sayfa 71 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
… benim gördüğümü görseydin, sen benim yerimde olsaydın, benim gibi herkesten hatta kendinden korkardın. Çünkü her şeyden çok tek istediğim onlar gibi olmamaktır. Var gücümle. Doğru olanı ve yanlışı, hoş görülebileni ve tahammül edilemeyeni, normalliği ve acımasızlığı hafızamda tutmak için çabalıyorum.
Sayfa 169 - Can YayınlarıKitabı okudu
Her insanın ömrü boyunca payına, ölürken çığlığında haykırabileceği sadece bir kişi düşer.
Sayfa 8 - YKYKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
“Hayatın gözle görülmez bir rejisi vardır: Bir şeyi halletmemiz, bitirmemiz gereken bir durum ortaya çıktığında şartlar da iş birliği yapar, evet, mekân, etraftaki eşya ve insanlar bilmeden suç ortağı olur. (…) Hayat bir şey yaratmak istediğinde sahneyi de mükemmel yönetiyor.”
Sayfa 147 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
Şu anda belleğime doluyorlar yüzlerini görmesem de yaşadığımız çağı, tüm acılarıyla tek bir resimde canlandıracak olsam bu tanıdığım tabloyu ele alırdım: Başı eğilmiş, omuzları çökmüş kederli bir adam, gözlerinde, yüzünde düşüncenin izi bile yok.
Sayfa 111 - Can Yayınları, 2022Kitabı okudu
Reklam
Eleştirel Tutum
Eleştiriyi ölü, verimsiz, zaman aşımına uğramış bir şey olarak düşünmek çok yanlış. Kritiğin böyle algılanmasının yaygınlaşmasını Bay Hitler ister. Gerçekte ise eleştirel tutum, tek verimli olan, insana özgü olandır. Eleştirel tutum, işbirliği, ileriye yöneliş ve yaşam demektir. O olmadan sanattan gerçek tat alınamaz.
Sayfa 86 - Gündoğan Yayınları, 1990Kitabı okudu
Edebiyatta Miras: Mitos
Mitolojik ve de kehanet ögesi ilk olarak tabii henüz gizliden gizliye bugünü işleyen romanlarda mesela Dostoyevski’de kendini gösterir oldu, ve ancak 20.yüzyılda tamamiyle gelişip serpilinceye kadar da epey zamana gerek duydu. Çünkü daha Dostoyevski’de mevcut olan insanlar dünyasının baştan yeniden kurulmasını, kısacası yeniden yaratılışı isteyen genel değerler çöküşü ancak 20.yüzyılın korkunç olayları sonucunda gerçekten dünya egemenliğine ulaştı.
Sayfa 64 - Gündoğan Yayınları, 1990Kitabı okudu
Kültür Mirası
Her devirde edebiyatın isabetli önsezgilerle dolu olduğunu görüyoruz, bunun da sebebi eldeki verilerin doğru bir biçimde kavranmış ve değerlendirilmiş olmalarıdır.
Sayfa 41 - Gündoğan Yayınları 1990Kitabı okudu
Kültür Mirası
Geçmiş dönemlerde ve farklı şartlarda yaratılan sanat eserleri nasıl oluyor da bize hâlâ bir mesaj iletebiliyor? Gerçekten de bu eserler bize bir şeyler ifade ediyor; tıpkı günümüzün eserleri gibi onlar da bizleri etkiliyor, hatta bazıları daha bile fazla etkiliyor, aksi hâlde onlara dönüp bakmazdık. Bu eserler zamanında bizler için yaratılmışlar.
Sayfa 41 - Gündoğan Yayınları 1990Kitabı okudu
Sağlıklı kurtlar ve sağlıklı kadınlar belirli ruhsal karakteristikleri paylaşırlar: Keskin bir duyarlık, oyuncu bir ruh ve yoğun bir kendini adama kapasitesi.
Sayfa 16 - Ayrıntı
Reklam
Kadınların hayatı durağanlık içindeyken ya da can sıkıntısıyla dolu olduğunda, bu her zaman için Vahşi Kadın’ın ortaya çıkma zamanının geldiğini gösterir; ruhun yaratıcı işlevinin deltayı doldurmasının zamanıdır.
Sayfa 25 - Ayrıntı
Ruhu her besleyişimizde onun gelişimini güvence altına alırız.
Sayfa 28 - Ayrıntı
Yaşlı kadın kemikler üstüne şarkılar söyler ve o şarkı söyledikçe kemikler ete bürünür. Biz de, bulduğumuz kemiklerin üstüne ruh döktükçe oluşuruz.
Sayfa 51 - Ayrıntı
Yıllar, on yıllar boyunca, hatta bütün bir ömrü bir kez olsun o yerde olup bitenlere karşı çıkma cesaretini göstermeden yaşayıp sonra da Hristiyan olduğunu iddia etmesi, aynada yüzüne bakabilmesi mümkün müydü insanın?
Sayfa 83 - JaguarKitabı okudu
Mutluluk bir süprüntü, acımasızın tekidir, ona asıl yaşamasını öğretmek gerekir. Aynı yolun yolcusu değiliz biz onunla, hiç de yüz vermem kendisine.
Sayfa 61 - Agora KitaplığıKitabı okudu
Müdür çocukları gibi saat on bire kadar yatakta kalmanın zevkine varamayacak mıyım? Toplumsal sınıflar arasındaki gerçek farkın aslında herkesin yataktan kalkış saatine bakılarak hesap edilmesi lazım.
Sayfa 126 - Yedi Yayınları 1.BasımKitabı okudu
Reklam
Avrupa’da para vermeden herkesin yararlanabileceği tek bir şey buldum: Hava. Havanın da yalnızca unutulduğu için parasız olduğunu sanıyorum. Hani Avrupalının biri bu dediklerimi duysa hemen hava için de yuvarlak metal ve ağır kâğıt istemeye kalkar. Çünkü her Avrupalı para istemek için yeni yeni nedenler arayıp duruyor.
Sayfa 37 - AyrıntıKitabı okudu
Bir Avrupalıya sevginin tanrısından söz edecek olsan yüzünü buruşturur ve güler. Senin düşüncenin yalınlığıyla alay eder. Ama pırıl pırıl bir yuvarlak metal ya da koca bir ağır kâğıt uzatacak olursan o an gözleri parıldar ve dudaklarının arasından salyalar akar.
Sayfa 36 - AyrıntıKitabı okudu
Ama bir kez hedefe vardı mı yeni hedefler çağırır onu bu kez. Böylece Papalagi, yaşamı boyunca durup dinlenmeksizin koşturur durur. Yürümeyi, adım atmayı unutur, aramadan gelip bizi buluveren hedeflere doğru ilerlemenin mutluluğunu tadamaz.
Sayfa 71 - AyrıntıKitabı okudu
Ölümün huzurunda bütün vehimler, kuruntular yok olur ve ortadan kalkar. Biz ölümün çocuklarıyız. Hayatın hilelerinden ancak ölüm kurtarır bizi. Odur hayatın içinden bize seslenen ve bizi yanına çağıran.
Sayfa 69 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Dünyanın ötesindeki başka bir muhitte geziniyordum. Hayallerim ve düşüncelerim, yeryüzünün yük ve ağırlıklarından kurtuluyor, dingin ve suskun bir hâlde gökyüzüne doğru yükseliyordu.
Sayfa 58 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
“Masumiyetin kendi tacı vardır. Onun soylu olmaya ihtiyacı yoktur. Paçavralar içindeyken bile zambaklarla süslü giysiler içindeki kadar uludur.”
Sayfa 48 - İş BankasıKitabı okudu