Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Recep Erts

Recep Erts
@Enterr
Bir insanın mutluluğunu istemek başka, onu mutlu etmek başka bir şey. Özünde iyi bir insan olduğunu düşünüp insanların mutluluğunu istiyor olabilirsin,bu seni tam anlamıyla iyi bir insan yapmaya yetmez, sadece zararsız biri yapar. Ama insanların mutluluğu için bir şeyler yapma imkanın varken yapmıyorsan, bu seni kesinlikle kötü bir insan yapar. Bana kalırsa iyi insan olmanın temel kriteri, başkalarının mutluluğuna açılan kapının anahtarını rehin gibi elinde tutmamaktır..
Sayfa 274Kitabı okudu
Reklam
Utopialılara göre bütün davranışlarımızın, hatta bütün erdemlerimizin amacı, son ereği keyiftir..
Halkın yoksulluğa düşmesinin baş nedeni aristokratların çokluğudur... Bu yararsız, bu bal vermez arılar başkalarının alınteriyle geçinmekte, topraklarında çalışanlarından daha fazla yararlanabilmek için onları derisine kadar yüzmekte, bunun dışında gelir kaynağı bilmemektedirler.. Ama iş keyif için para harcamaya geldi mi, bu adamların yapmayacağı delilik yoktur..

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Tutulmuş gözyaşları. Ne fena erkeklerin duygularından utanmaları. Sahte bir gurur. Zekalarından utansalar daha iyi ederler. Zeka daha çok aldanır. Andrey İvanoviç bile kalbinden utanıyor. Onaa söyledim, kabul etti. Siz ne dersiniz?
Sayfa 247Kitabı okudu
Hayır, hiç de değil! Hırsızı, düşmüş kadını, aldatılmış bir budalayı anlatın, anlatın ama insanı da unutmayın. Sizin için insan diye bir şey yok mu? Yalnız kafanızla yazmak istiyorsunuz. Düşünmek için kalpsiz olmak gerekir, sanıyorsunuz. Hayır, düşünmeyi besleyen sevgidir. Düşen adama el uzatın, mahvolan bir adamın haline ağlayın, onunla alay etmeyin. Sevin onu! Onda kendinizi görün ve ona kendinizmiş gibi bakın..
Reklam
Boyum uzadı ama bununla ne yapacağımı bilemedim, yükü fazlasıyla ağır geldi, benim büküldü, egzersiz yapmak bir yana, neredeyse hareket edecek cesaretim yoktu, güçsüz kaldım. Mucize eseri hala bir şeyler yapabilmek beni şaşırtıyordu, mesela sindirimimin iyi olması; ancak düşüncesi bile yeterliydi ve artık her türlü evhama kapılmanın yolu açılıyordu..
İnsan gerçekte asıldığında ölür ve her şey biter. Fakat eğer asılmanın bütün hazırlıklarını izlemek zorunda bırakılır ve affedildiğini ancak ilmek yüzünün önünde sallandığında öğrenirse, bunun acısına ömür boyu katlanır. Üstelik içine düştüğüm pek çok durumda, sizin açıkça ifade ettiğiniz fikrinize göre, dayağı hak etmiştim ama sizin merhametini sayesinde son anda bundan kurtulmuştum, bu yine içimde sadece büyük bir suçluluk duygusu biriktirdi...
Fakat herkes bilir ki hayat, yaşanmak zahmetine değmeyen bir şeydir...
Sayfa 103Kitabı okudu
Olgunlaşmamış insanın özelliği, bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir, olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir..
Sayfa 176Kitabı okudu
Zeka mermiyi eritir. Cehalet mermi üretir Savaşın ve zulmün yüzünü saklayabilirsiniz Ancak feryat edilen çığlıkları susturamazsınız.
Reklam
İnsandaki çocuk vicdanı, tohumdaki öz gibidir. Ve o öz olmadan tohum filizlenmez, gelişmez.
Sayfa 162Kitabı okudu
Bir insan dünyaya getirmek ve onu yetiştirmek çok uzun zaman ister. Ama onu öldürmek çok kolaydır. Bir anda öldürürsün..
Totaliter tasarının üreteceği şey, her zaman için, sonunda kendisinin çökmesine yol açabilecek türden bir sertlik ve güçsüzlük olacaktır..
Bir gün, Kraliyet Derneğinden insanları davet eden 2.Charles,onlardan,neden ölü bir balığın, aynı balığın canlı halinden daha ağır olduğunu açıklamalarını ister ;daha sonra, birtakım oldukça karmaşık açıklamalar getirildiğini gören 2.Charles,daha fazla dayanamayıp, böyle bir durumun söz konusu olmadığını söyler..
"Eğer A, B'ye aşık ve B'nin de kendisini sevdiğine inanıyor ise; ama B aslında C'yi seviyor ise durumun, A'nın düşüncesinin doğru olması koşulunda beklenebilecek kadar iç açıcı olmadığı muhakkak; fakat durum, A'nın hatasını farketmesi koşulunda olabileceğinden daha mı iyi, yoksa daha mı kötüdür? "Veya :" Eğer A, B'ye özellikleri ile ilgili bazı yanlış anlamalar dan dolayı Aşık ise bu, A'nın hiç aşık olmaması durumundan daha mı iyi, yoksa daha mı kötüdür? "Bu sorular nasıl yanıtlanmalıydı? Tabii ki, Moore'un buyruklarını harfiyen yerine getirerek. İyinin doğal olmayan niteliğinin daha yüksek ya da daha alçak derecede varlığının yada yokluğunun ayrımına varır mısınız, varmaz mısınız? Eğer ki gözlemciden birisi varıyor, diğeri varmıyor ise bunu nasıl açıklayabiliriz? Böylesi bir durumda verilebilecek yanıt, Keynes'e göre ya farkında olmaksızın ikisi de ayrı konularda yoğunlaşıyordur ya da birinin algılaması diğerinden daha üstündür.
60 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.