Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
'Ölüm'e sesleniyorum; ikincide ona yönelerek kendisini kınamaya kalkışmamın nedenini söylüyorum; üçüncüde ileniyorum ona; dördüncüde, amacım açısından belirli olmakla birlikte belirsiz bıraktığım bir kişiye yöneltiyorum sözümü. ikinci bölüm şurada başlıyor: bir acı verdin; üçüncü şurada: istersem kayradan; dördüncü şurada: her kim ki haketmez.'
Dördüncü Bölüm
Bıyığında, çenesinin sol yanında ve favorilerinde sinsice çıkan gri kıllardan da nefret ediyordu. Bu gri kılların acımasız bir kış istilasının öncüleri olduğunu biliyordu. Ondan sonra saatleri, günleri, yılları durdurabilene aşk olsun!
Reklam
"Sebepsiz yere sana zarar veremez, değil mi? Sebepsiz yere ve kanat liderlerinden oluşan bir kurulda yeterli çoğunlukla karar alınmadan bunu yapamaz çünkü sen bir takım liderisin. Üçüncü Bölüm, Madde Dört." "Doğru." diye yanırladı Dain, sesini alçaltma zahmetine bile girmeden. "Ama sen değilsin." "Sevdiğin kişiyi gizleme konusunda daha iyi bir iş çıkarmanı beklerdim, Aetos." Xaden merdivenden aşağı inmeye başladı. Kahretsin. Kahretsin. Kahretsin. "Koş Violet," diye emretti Dain. "Şimdi." Ben de koştum.
Sayfa 83 - Violet & XadenKitabı okuyor
Deli Kurt'ta Zaman ve Tarih: Deli Kurt, 1403 yılının sonlarında başlar; bazı atlamalarla, 1444 Kasım'ının ortalarında biter. Eserin başlarındaki "Deli Kurt” başlıklı bölüme kadar (s. 32) 185 geriye dönüşlerle İsa Bey ile Çakır arasındaki ilişkiler anlatılır. "Aradan on yıl geçti." cümlesiyle başlayan "Deli Kurt”
Dördüncü Bölüm: Gramerde Geçişler Geniş/Şimdiki Zamandan Geçmiş Zamana Zaman kipinin diğer yönde değiştiği de olur. Geniş zamandan geçmiş zamana geçme, söz konusu eylemin çoktan gerçekleştiğini ifade eder. Bu tür geçisleri, bilhassa ahiretle ilgili tasvirlerde görürüz. Bu geçişler, söz konusu tasvirlerin kaçınılmazlığına işaret eder ve gelecek
Romanın Macerası: Bozkurtların Ölümü Atsız'ın, tarihin tozlu sayfalarından çıkardığı Kür Şad'ın hikâyesidir. 639 yılında Çin sarayını basan 41 yiğidin hikâyesini Atsız Fransız kaynaklarından, muhtemelen Hüseyin Cahit'in De Guignes tercümesinden, daha üniversite yıllarında okumuş olmalıdır. Çin kaynaklarında Cie-şı-şuay olarak geçen
Reklam
Saatleri Ayarlama Enstitüsü iki uygarlık arasında bocalayan toplumumuzun yanlış tutumlarını, davranışlarını, saçmalıklarını alaya alan, eleştirel bir romandır. Yapıt, çocukluğu Abdülhamit döneminde geçen Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemlerinde de yaşayan Hayri İrdal'ın anılan şeklinde verildiğine göre söz konusu hicvin son elli yıllık Türk toplumuna yöneltilmiş olması gerekir. Prof. Mehmet Kaplan bu kanıda. (Çağrı, Şubat 1962). Ama aldanmıyorsam, Tanpınar İrdal'ın yaşamı içine sıkıştırılan bu elli yıllık zaman diliminde, toplumumuzun çok daha geniş bir tarih süreci içinde geçirdiği bunalımı anlatmaya çalışmaktadır. Dört bölüme ayrılmış roman: "Büyük Ümitler", "Küçük Hakikatler", "Sabaha Doğru" ve "Her Mevsimin Bir Sonu Vardır". Yorumum doğruysa birinci bölüm Tanzimat öncesini ele almaktadır. lkinci bölüm Tanzimat dönemini, üç ve dördüncü bölümler de Cumhuriyet döneminin başlarını ve devamını.
Sayfa 297 - İletişim Yayınları, 10. Baskı, 2001, İstanbulKitabı okudu
On Dördüncü Bölüm
Bakma sen bu kalabalığa, bu dünya bizim için yaradıldı
Sayfa 161 - DestekKitabı okudu
Dördüncü Bölüm
Gerçəkləri kabul ettiğinizde hayal kurmayı unutursunuz. Kötü giden her şeye inat, bir hayal kur hendine...
Sayfa 57 - DestekKitabı okudu
SANAT ADAMI ATSIZ RUHLARA İŞLEYEN ŞİİR. Atsız'ın sanat hayatı şiirle başlar. Biz de onun şiiriyle başlayalım.
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.