Gönderi

Sadra varlık, hakikat ve mutluluk arasındaki ilişkiyi şöyle ifade eder: Varlıklar farklı derecelere sahip olduğu için, onların idrakine dayalı olan mutluluk da farklı üstünlük dereceleri arz eder. Akli melekelerin varlığı, arzu ve öfkeye ilişkin hayvani melekerin varlığına şüphesiz üstündür.(...) Nefslerimiz güçlü hale geldiğinde, bedenle olan ilişkisini kestiğinde ve kendi gerçek kimliğine ve kaynağına döndüğünde, şehevi hazlarla mukayese bile edilemeyecek bir zevke ve mutluluğa ulaşır. Bu böyledir çünkü bu zevkin kaynağı (varlığın idrak edilmesi), bütün zevklerin en kuvvetlisi ve mükemmellidir.
Sayfa 106Kitabı okudu
·
75 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.