Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Allah Felsefe ve Bilim

Caner Taslaman

Allah Felsefe ve Bilim Sözleri ve Alıntıları

Allah Felsefe ve Bilim sözleri ve alıntılarını, Allah Felsefe ve Bilim kitap alıntılarını, Allah Felsefe ve Bilim en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Eğer kendimde, bu dünyada ki hiçbir deneyimin tatmin edemediği bir arzu tespit edersem, bunun en muhtemel açıklaması başka bir dünya için yaratılmış olduğumdur.
Sayfa 73 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
… birden fazla ahlaki özellik vardır ve kimi zaman bu özellikler birbirleri ile çelişebilir. Bu çelişkiler de gerçek ahlaki anlaşmazlıklara yol açabilir. Birbiriyle çelişmesi mümkün ahlaki özelliklere örnek olarak “Adalet” ile “Merhamet” verilebilir.
Sayfa 106 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Reklam
Eğer kalplerine gerçek anlamda bakmayı öğrenirlerse, insanların çoğunluğu şiddetli bir şekilde istedikleri şeyin bu dünyada var olmadığını anlayacaklardır.. öyle bir hasrettir ki hiçbir evlilik, hiçbir seyahat, hiçbir eğitim gerçek anlamda onu tatmin edemez. Bunu söylerken başarısız evlilikleri, tatilleri, eğitimleri kastetmiyorum. Olması mümkün en başarılılarını kastediyorum.
Sayfa 73 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
İnancım odur ki, kanıtlar birikimseldir. Bir evrenin varlığı, Tanrı’nın var olma olasılığını, var olmama durumuna göre yükseltir. Tabiat kanunlarının işleyişi, onu biraz daha arttırır, vesaire.
Sayfa 228 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Descartes “Düşünüyorum, öyleyse varım” diyerek şüpheden uzak ilk bilgiyi elde ettikten sonra bilmenin bilmemekten daha “mükemmel” olduğunu kavrayarak zihinde “mükemmel“ kavramının varlığına ulaşır.
Sayfa 90 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Geleneksel teizmin Tanrısı, O’nu değerlendirdiğim şekliyle özsel olarak ezeli, mutlak kudret sahibi, her şeyi bilen ve mükemmel bir şekilde özgür ve iyidir.
Sayfa 232 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Reklam
“ Bütün, parçalarından daha büyüktür.”
Sayfa 152 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Ahlak bizim çoğalmaya yönelik amaçlarımızı güçlendirmek için oluşmuş bir adaptasyondur. Anladığımız haliyle ahlak, iş birliği yapmamız için genlerimiz tarafından oluşturulan bir illüzyondur.
Sayfa 128 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Haberiniz olsun; gönüller yalnızca Allah'ı anarak tatmin olur.
Rad Suresi 28. ayetKitabı okuyacak
Bilim ve Din arasında yüzeysel bir çatışma fakat derin bir uyum, natüralizm ( tabiatçılık, doğacılık) ile bilim arasında ise yüzeysel bir uyum fakat derin bir çatışma vardır.
Sayfa 175 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Reklam
Sonsuza varmadan önce birisi her zaman bir tane daha ekleyebileceği için, gerçek sonsuza varmak imkansızdır.
Sayfa 155 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Zira insan olmak, onu tanımladığım gibi, kendimize ve başkalarına dikkate değer bir şekilde iyi ve kötü yapabilmemizi ve ahlaki inançlara sahip olmamızı içerir.
Sayfa 253 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
İyiyi seçebilmek için, onu tanıyabilmen gerekir ve eğer tanıyabilirsen, bu sana onu gerçekleştirmek için minimum yönelimi verecektir. Ancak yaratılmış bir varlık, kötüye herhangi bir arzu duymuyorsa kaçınılmaz bir şekilde iyiyi gerçekleştirecektir.
Sayfa 229 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Gerçek şu ki bilim, teizmle naturalizmden çok daha iyi uyuşur. Her şeyi hesaba katarsak, teizm bilime karşı naturalizmden çok daha fazla misafirperverdir, ona çok daha iyi bir yuvadır. Gerçekten de “ bilimsel dünya görüşü” diye adlandırılmayı hak eden teizmdir, naturalizm değil.
Sayfa 178 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Tanrı’ya inanan insanların ateistlerden daha ahlaklı olduklarını da iddia etmeyeceğim. Tanrı’ya inanmadan, herhangi bir dine mensup olmadan da ahlaki yargıları kavramak elbette ki mümkündür. Ahlaki bir sistem kurulması için Tanrı’ya atıf yapılması gerektiğini de iddia etmeyeceğim, insan hakları beyannamesi gibi karmaşık ahlaki sistemler elbette ki Tanrı’ya hiç atıf yapmadan kurulabilir.
Sayfa 102 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
598 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.