Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Aşk Estetiği

Beşir Ayvazoğlu

Aşk Estetiği Sözleri ve Alıntıları

Aşk Estetiği sözleri ve alıntılarını, Aşk Estetiği kitap alıntılarını, Aşk Estetiği en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Osmanlı şehirlerinde, taş, sadece ibadet yerlerinde ve hayrın gözetildiği han, hamam, medrese, kütüphane, imaret gibi kamu yararına yapılan binalarda kullanılmıştır. Mimarinin nazarında ahşap faniliğin, taş ise ebediyetin sembolüydü.
" Şeytan insanın kulağına hep yaşamasını fısıldamakta, geçici şeylere bağlanmasını ve şekillerin baki kalmasını istemektedir."
Reklam
Gazzali, uykudayken bize çok mantıklı gelen rüyaların uyandıktan sonra nasıl saçma olduğunu anladığımızı, dünyanın da -hayat dediğimiz bu uykudan uyanınca- aynı şekilde saçma gelebileceğini söyler.
Sayfa 172Kitabı okudu
Alemde ne var ki aşktan özge? Beyhude nefes tüketme şair. Bitmez diyerek sarıldığın ömr, Bir sade fasıldır aşka dair...
Doğu’nun bilgisi, eşyaya hâkim olmaktan çok,insanın iç tekâmülünü gözeten bir bilgidir.
Çağımızı ilgilendirmeyen sorular..
Ömründe hiç Itrî yahut Dede Efendi dinlememiş, Mimar Sinan'ın herhangi bir eserine şöyle bir kere olsun alıcı gözle bakmamış, Fuzûlî 'nin tek mısraını bile ezbere okuyamayan ağabeyler '' Sinan'lar, Dede Efendi'ler, Fuzûlî'ler, milli kültürümüz, mefahirimiz... '' diye söze başlar, hamasi nutuklar atarlardı. Tamam da, bu büyük sanatkârlara bu muhteşem eserleri yaptıran güç nasıl bir güçtü? O ölçülere nasıl ulaşmışlardı? Eserlerini verirken hangi dünya görüşüne dayanmış, hangi estetik ölçüleri uygulamışlardı? Bana Mimar Sinan'dan şu somut yapılar dışında kalan ne?
Reklam
Osmanlı mimarının nazarında ahşap faniliğin, taş ise ebediyetin sembolüydü.
Sayfa 142 - Kapı YayınlarıKitabı okudu
…sevgiden barışa kadar bütün birleşmeler Aşk’ın; öfkeden ,kinden, savaşa kadar bütün ayrılıklar ise Nefret’in eseridir.
Sayfa 50 - Kapı YayınlarıKitabı okudu
Dış dünyada gözlerimize güzel görünen şey, aslında mutlak güzelliğin, ilâhî cemalin yansımalarıdır..
kapı
Reklam
Her divan şairi bir kelime kuyumcusu ve bir kompozisyon ustasıdır dersek, hiç de mübalağa etmiş olmayız.
Sayfa 185Kitabı okudu
(...) Guenon, madde esasen bölünme ve parçalanma mânâsına geldiği için, maddîleşmenin insanlığı kaçınılmaz olarak bölünme ve çatışmaya sürüklediğini söyler.
Sayfa 98
“Her düşman senin ilacındır,” diyor Mevlânâ, “Senin için hoş ve faydalı bir kimyadır”
Sayfa 158 - Kapı YayınlarıKitabı okudu
Ölüm zamanın zaferinden başka bir şey değildir.
Sayfa 11 - Kapı YayınlarıKitabı okudu
Hiçbir nesil, kendisinden önceki neslin zevklerine ve ihtiyaçlarına göre belirlenmiş bir şehirde yaşamak zorunda değildir.
Sayfa 127Kitabı okudu
854 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.