Çağdaş Felsefe kitaplarını, Çağdaş Felsefe sözleri ve alıntılarını, Çağdaş Felsefe yazarlarını, Çağdaş Felsefe yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Tanrının varoluşundan da iyimser bir dünya tablosu çıkar ortaya: Sonsuz bilge ve sonsuz iyi bir tanrı dünyanın yaratıcı olunca, dünya da yalnız akla uygun olmak la kalmaz, iyi bir dünya da olur.
Doğada iki temel güç, itme ve çekme olduğu gibi ruh alanında da iki temel güç var: “Sevinç ve Acı”
Acı dünya gelişmesi için itici güç olarak sevinç kadar zorunludur. Ancak acının yok olmasıyla seni anlaşılır olur. Açıdan geçerek sevince erişilir.
* Ayrıca, dünya henüz sonuna ermiş değildir, yoldadır ! Henüz ve hep bir ilerleme içindedir.
* Bugün dünyada karşılaştığımız her şeyin değerli olmayışı bundandır. “Sevinç ve Acı”
*Pek çoğu gelecekteki değerlere erişilmek için yalnızca birer araçtır.
Modern çağın İnsanı! Gerçi çok şey kazandın, ama her şeyi yitirmek tehlikesi içindesin. Bütün evreni ele geçirmenin sevinci içindesin, ama kendi kendini yitirmek üzeresin.
Varoluş teriımini modern anlamda kullanan ilk filozof
·tur Kierkegaard. Varoluş derken ne anlıyor? İlkin soyut
düşünmeye karşı somut düşünüşe yönelir o. Soyut düşünmede, varoluşla ilgili kaygılarıyla birlikte tek kişi unutulmuştur.
İkinci olarak nesnel düşünceye karşı çıkar. Nesnel
düşüncede kişisel tutkunun, sevgi ve nefretin, ilginin, kısaca her içten olan şeyin öldüğüne inanır. Nesnel düşünme karşısına öznel düşünmeyi koyar. Öznel düşünen, kendi
gerçek varoluşunun iç yönünü ortaya koyarak felsefe
yapar. En çok karşı çıktığı filozof da "soyut düşünür" dediği
Hegel'dir. Hegel'de öznel varoluşu içinde tek kişinin
ortadan kalkmasına, dahinin bile düşüncenin sürüklediği
boş bir yaprak gibi olmasına karşılık, bu yeni felsefesi ile
Kierkegaard tek kişiyi kendi asıl varoluşunun en uyanık
bilinci içinde toplaımak ister. Bu felsefe doğrudan doğruya şu çağrıyı duyurmak ister: "Yaşamını boşuna harcama,
günlerini öldürme, uyku içinde geçirme, uyan ve insan ol".