Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Etiğe Giriş

Annemarie Pieper

Etiğe Giriş Gönderileri

Etiğe Giriş kitaplarını, Etiğe Giriş sözleri ve alıntılarını, Etiğe Giriş yazarlarını, Etiğe Giriş yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kurallara ihtiyaç duymak, baskı istemek ya da kurallarla sınırlanmak anlamına gelmez; bu olgu daha çok özgürlükten herkesin olabildiğince çok yararlanabilmesi için pratiğin düzenlenişine ve yapılanmasına müdahalenin gerekliliğine işaret eder.
Reklam
Hiç kimse teoloji sayesinde dindar olamayacağı gibi etikle de ahlaklı olamaz.
Erkeklerin tavır ve tutumlarıyla salt meta düzlemine indirgenmiş kadının, kendini inkar ederek erkeklerin kolektif tenselliklerine (cinselliklerine) boyun eğmekten başka çaresi kalmamaktadır. Ama sonuç, kadınların ahlaksal bir bilinçten yoksun olarak davranış ve eylemlerle bulunmalarıdır. ''Kadınlar öteki cisin kesin ilkelerine göre tanımlanmış bir görevi yerine getirirken, mecburen, kendi katkıları olmaksızın, herhangi ahlaki bir amaç taşımaksızın, sadece bir görev pathos'u (duygusu) içinde dolanıp dururlar. ''
Sayfa 250
Herbert Marcuse
''Normalin, toplumsal yararlı olanın ve iyinin aynı şey olmasını talep eden ve bastırıp bilinçaltına iten bir toplumsal düzende, sırf kendisi için var olan bir hazzın tezahürleri, 'kötünün çiçekleri' olarak görünmekten kurtulamaz. (Triebstruktur und Gesellschaft / Aşk ve Uygarlık, 54)
Sayfa 227
Kant
''Kendi iradeni bağladığın ana ilkelerin, her zaman genel bir yasa koyucu ilke olarak geçerli olabileceği şekilde davran.'' (Kritik der praktischen Vernunft, Werke 6.Cilt, 140) Bu mutlak buyruk ya da talep, şu anlama gelir: Eylemine temel oluşturmasını istediğin her ilkeyi, her normu, herkesin onları kendi eylemlerinin temel ilkesi ya da normu olarak kabul etmesini ve onlara uymasını isteyip isteyemeyeceğine bakarak kontrol et! Özgürlük yalnızca başka özgürlüklerle bağlantılı olarak ve başka özgürlüklerin kabul edilmesiyle gerçekleşir.
Sayfa 186
Reklam
Kant, Markus Herz'e mektubundan.
''Eylemin ahlaki açıdan iyi olduğu yargısına aklımla vardığımda, yargıda bulunduğum bu eylemi gerçekleştirmem için eksik olan birçok şey daha vardır. Ama bu yargı beni eylemi yapmaya yöneltiyorsa, bu, ahlaki duygudur. Akıl elbette yargıda bulunabilir; ama bu akıl yargısının iradeyi harekete geçirip eylemi gerçekleştirecek itici güç olmasını sağlayacak şey ''bilge kişinin taşı'dır.''
Sayfa 128
Kendi anlamını, yeryüzünün anlamını kendi içinde taşıyan hakiki insan olmak, yola koyulmuş olmaktır, üstinsana doğru yola koyulmuş olmak; bu nihai olarak ulaşılabilecek bir hedef değildir; kişinin ''kendi kimliğini bulduğu'' o büyük öğle vaktinde, sadece ara sıra, bir an için ulaşılabilir ona. O sırada güneş Zenit'tedir ve nesneler gölge yapmamaktadır; ancak hedef, yolun yürünmesidir; ulaşmak değil; yol, hedefi içerir.
Sayfa 119
Nietzsche, Zerdüşt
''Hep öğrenci kalan, öğretmene kötü bir ödül vermiş demektir... niçin onun elinden çekip almak istemiyorsunuz? Bana saygı duyuyorsunuz; ama günün birinde bu saygınız kaybolursa ne olacak? Kendinizi koruyun, günün birinde bir sütunun altında kalmayasınız!''
Sayfa 119
Aristoteles'in deyişiyle; Pratik, hem etiğin var olma koşulu hem de onun hedefi ve amacıdır.
Sayfa 61
48 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.