Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İslam Psikolojisi Yazıları

Hayati Hökelekli

İslam Psikolojisi Yazıları Gönderileri

İslam Psikolojisi Yazıları kitaplarını, İslam Psikolojisi Yazıları sözleri ve alıntılarını, İslam Psikolojisi Yazıları yazarlarını, İslam Psikolojisi Yazıları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hakikat Sevgisi
Ebu Hanife'nin hakikat sevgisi, olayların arkasında yatan gerçek sebepleri arama ve öğrenme merakı, araştırıcı ve sorgulayıcı ruhu, şüphesiz ki onun ilmi yöneliş ve ilerleyişinin temel motivasyonununu oluşturuyordu. Hakikat arayıcısı için asıl olan yolda olmaktır, sonsuzluğa doğru yürüyüşünü sürdürmektir. Çünkü hakikat ne kadar elde
S. 168.169.170 İslam Psikolojisi YazılarıKitabı okudu
Bilgi Ahlâkla bütünleştiğinde tam bir fonksiyon kazanır.
Cesaret ve tutarlılıkla dile getirilemeyen doğrular, kolayca unutulmaya yüz tutar. İşte Ebû Hanife'nin ismini ebedileştiren, düşüncelerinin çok geniş insan kitleleri tarafından benimsenip uygulanmasına yol açan etken, bunların içerikleri kadar ortaya konuş tarzı olsa gerektir.
sayfa 170 Hayati Hökelekli İslam Psikolojisi YazılarıKitabı okudu
Reklam
NEBEVİ Tip Dindarlık Her dinin tarihinde iki farklı dindar tip göze çarpar: Birincisi, pey- gamberâne tip, ikincisi de mistik ya da sûfi tip. Peygamberâne takvanın Temsilcileri hayatı mutlak olarak olumlayan kimselerdir. Bunlar tüm olumlu hayat değerlerinde Allah'ın işaretlerini görürler. Onlara göre hayatın belli bir hedefi vardır; yani hem
İslam Psikolojisi Yazıları. Sayfa 172-173 Kitabın Yazarı. Prof. Dr. Hayati HÖKELEKLİ.Kitabı okudu
Hakikat Sevgisi -3
Bilimsel araştırma ve tartışma, kişisel komplekslerin yarışması ya da tatminine alet edildiği zaman bütün değerini ve saygınlığını yi tirmesi yanında, nesnel gerçeklerin açığa çıkmasına da asla yardımcı olmaz. Bu yüzden O'na göre etik ve ahlaktan yoksun bir bilimsel faali- yetin men edilmesi gerekir. Bilimsel tavır gerçekte, bir eğilimden
Sayfa 170Kitabı okudu
Hakikat Sevgisi -2
Hakikatten elde edebileceğimiz, arzu ve arayışımızın, niyet ve karakterimizin gücü ölçüsündedir. Özellikle karakter, gerçek bilgi için temeldir. Bu bakımdan, bilgi olarak elde edebildiklerimiz, hakikatin bizimle sınırlı olan kısmından ibarettir. Bunun ötesi için açık kapı bırakmak, bütün bir gerçekliği kendi öznel dünyası ile sınırlandırmamak ve
Sayfa 172Kitabı okudu
Hakikat Sevgisi- 1
Ebu Hanife'nin hakikat sevgisi, olayların arkasında yatan gerçek sebepleri arama ve öğrenme merakı, araştırıcı ve sorgulayıcı ruhu, şüphesiz ki onun ilmi yöneliş ve ilerleyişinin temel motivasyonununu oluşturuyordu. Hakikat arayıcısı için asıl olan yolda olmaktır, sonsuzluğa doğru yürüyüşünü sürdürmektir. Çünkü hakikat ne kadar elde edilebilir ise o kadar da ötede ve aşkındır.
Sayfa 168Kitabı okudu
Reklam
Hakikat Sevgisi
Ebu Hanife'nin hakikat sevgisi, olayların arkasında yatan gerçek sebepleri arama ve öğrenme merakı, araştırıcı ve sorgulayıcı ruhu, şüphesiz ki onun ilmi yöneliş ve ilerleyişinin temel motivasyonununu oluşturuyordu. Hakikat arayıcısı için asıl olan yolda olmaktır, sonsuzluğa doğru yürüyüşünü sürdürmektir. Çünkü hakikat ne kadar elde
Bilgi Ahlâkla bütünleştiğinde tam bir fonksiyon kazanır.
Cesaret ve tu-tarlılıkla dile getirilemeyen doğrular, kolayca unutulmaya yüz tutar. İşte Ebû Hanife'nin ismini ebedileştiren, düşüncelerinin çok geniş insan kitleleri tarafından benimsenip uygulanmasına yol açan etken, bunların içerikleri kadar ortaya konuş tarzı olsa gerektir.
Sayfa 170Kitabı okudu
NEBEVİ Tip Dindarlık
Her Dinin tarihinde iki farklı dindar tip göze çarpar: - Birincisi, peygamberâne tip, - ikincisi de mistik ya da sûfi tip. Peygamberâne takvanın Temsilcileri hayatı mutlak olarak olumlayan kimselerdir. Bunlar tüm olumlu hayat değerlerinde Allah'ın işaretlerini görürler. Onlara göre hayatın belli bir hedefi vardır; yani hem ferdin hem
Sayfa 173 - İslam Psikolojisi Yazıları Hayati HökelekliKitabı okudu
İnsan ilişkilerinin temeli "Güven"dir. Güveni besleyen en önemli kaynak dindir. Dinin istismar edildiği ve kötüye kullanıldığı ortamlarda, onun kutsallığına fazla halel gelmez ama insan ilişkileri tahrip olur. Dindarlıkta zirvede, birbirine güvende tabanda oluşumuz bundandır. Prof. Dr. Hayati Hökelekli
Reklam
Üç “T”: Tevazu, Tefekkür, Tevekkül ; Yeni bir sekme açar Üç “T”: Tevazu, Tefekkür, Tevekkül Allah'tan Gelen her şey Hayır ve iyiliktir. Kötülük nefsimizin karanlık yönünden ya da yaptığımız kötü işlerin sonucundan kaynaklanır. Bela ve musibet, bilinçliliğimizin artmasına ve olgunlaşmamıza bir fırsat ve vesiledir. Sonuçta olup biten her şey, ilahi bir planın parçasıdır. Prof. Dr. Hayati Hökelekli Öğretim Üyesi. Uludağ Üniversitesinden emekli. İstanbul Aydın Üniversitesi Psikoloji Bölümünde görev yapıyor. Din ve Değerler Psikolojisi Uzmanı
"Kişinin kendini doğru bir şekilde tanıması, kendisi hakkında içgörü geliştirmesinde, yaptığı duaların büyük etkisi vardır. Çünkü dua bir anlamda kişinin kendisiyle ilgili hakikati bir bütün olarak keşfetmesine imkan veren bir şuur genişlemesidir."