İslamiyet ve Milletler Hukuku

Ahmed Reşid Turnagil

İslamiyet ve Milletler Hukuku Sözleri ve Alıntıları

İslamiyet ve Milletler Hukuku sözleri ve alıntılarını, İslamiyet ve Milletler Hukuku kitap alıntılarını, İslamiyet ve Milletler Hukuku en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Müsamaha ve Dinleri Üzere Terk: Bilindiği gibi İslâm hiç kimsenin zorla ve kılıç korkusu ile İslâm'ı kabul etmesini istememiştir. Ehl-i kitab olanlarla, mecusilerin İslâm'ın hakimiyetini kabul etmek şartı ile kendi inançlarında serbest olduklarını bildirmiştir. Ancak kıtalin farz kılınışından sonra hicretin dokuzuncu senesi hac mevsiminden itibaren müslümanlarla daha fazla muåhede müddeti olmayanlara dört aylık bir süre tanımıştır. Bu süreden sonra İslâm ile kılıç arasında muhayyer bırakılmışlardır.
Sayfa 33 - Sebil yayınlarıKitabı okudu
Beni kureyza katlinin Tevrat hükmü
Başka bir yerde bilmünasebe söylediğim vechile, Hz. Muhammed vahiy telakki etmediği meselelerde Ahd-n Ka- dim'e göre hüküm vermeyi kabul ederdi. Ensar'dan hakem Saad bin Maaz'ın verdiği hüküm de Tevrat ahkâmina muvafıktı: Yahudiler içinde muhasamatta bulunanlar idam edilerek çocukları esir olacak ve malları ganimet sayılacaktır. Te v- rat in Esfar-1 Hamsesinde Kitab-1 Tesniye nin XX. inci babının 10 uncu âyetinde deniliyor ki: «Bir şehre cenk için yaklaştığında, ani sulha davet edesin. Ve eğer sana sulh cevabı verip sana kapılarını açarsa, içinde bulunan kavmin kaffesi sana haraçgüzar olup hizmet etsinler. Lakin eğer seninle musaláha etmeyip cenk ederse anı muhasara edesin. Ve Allahın Rab, anı senin eline teslim ettikte, erkeklerin cümlesini kılıçtan geçiresin. Amma nisvan ile çocukları ve hayvanları ve bütün ganimetini, yani ol şehirde bulunan kaffesini yağma edip Allahın Rabbin sana verdiği düşmanlarının ganimetini yiyesin. Beni Kurezya bu hükmü dinlediği zaman, Tevrata mutabik olduğunu teslim etmişlerdi.
Sayfa 129 - Sebil yayınlarıKitabı okudu
Reklam
«Fena meyva verir iyi l ağaç yoktur, ve iyi meyva verir fena ağaç yoktur, zira bir ağaç kendi meyvasından bilinir. Cünkü dikenlerden incir devşirmezler ve çalıdan üzüm toplamazlar. İyi adam kalbinin iyi hazinesinden iyi şey çıkarır ve kötü adam kalbinin kötü hazinesinden kötü şey çıkarır. Zira ağzı kalbin fazlasından söyler »(Lüka, bap 6, âyet 43-45).
Sayfa 52 - Sebil yayınlarıKitabı okudu
Hz. Ömer'in ordu komutanı Saad bin Ebu Vakkasa ve ordusuna yazdığı mektup
Düşmanlarınızdan ziyade günahtan sakınmanızı sana ve seninle birlikte bulunanlara tavsiye ederim, zira bir ordunun hatieleri masiyetleri ona düşmandan ziyade zarar getirir
Sayfa 159 - Sebil yayınlarıKitabı okudu
İskenderiye kütüphanesi yakılması hakkında
İskenderiye kütüphanesi hakkında ve Halife Hz. Ömer'e tevcih olunan menfur ve garazkarlıktan ibaret ittihamin reddi zımmında çok yazı yazılmıştır. zannımca, bundan bahseden bir hayli eserden en ziyade dikkate layik olanı, Türkiye Devlet Süra- Azamından Mehmet Efendi merhumun İstanbul'da basılmış kitabıdır. Zamanımız müelliflerinden
Sayfa 66 - Sebil yayınlarıKitabı okudu
Doksanlık bir ihtiyar ve ifrat derecede halim olan (üçüncü halife) Osman'ın akrabalarına israf yollu mal dağıtması, ehliyetsiz olan veya doğru, etvari mustakim, olmayan bir takım adamların ahvalini tahkik etmeden, lehlerinde bulunması; Islam kahramanlarına layık oldukları derecede riayet göstermemesi ve bunların hükümet idaresinde kullanılmayıp bir kenarda tutulması, halkta honutsuzluk peyda etmişti. Halk, kendisini idare edenlerin hareketlerini, en küçük teferruatına kadar, dikkatle takibediyordu. Devletin makarri olan Medinede isyan çıktı; ve Osman evvelâ Peygamberin kürsüsünden Irak edilip, sonra ümmetin iradesine hareketini tevfik etmekten imtina etmesi üzerine katlolundu. (Sedillot, mezkûr eser, s. 126). «Icmâ-ı ümmet» İslam hukukunun Kur'anla hadisten sonra başlıca menbaıdir
Sayfa 38 - Sebil yayınlarıKitabı okudu
Reklam