Eskiden aydınlanmak için gaz lambası,daha öncesi meşaleler,mumlar,yağ kandilleri kullanılırdı. Şimdi düğmeye basıyorsun oluyor.Buna ne şekilde ölçü denir?
Ölçü bu olursa tekrar edelim bu hiçbir şeydir. Bunun bir faydası var mı dersek,olabilir. Ama aydınlığı konuşamaz hale gelip sadece kandili,ampulü,mumu konuşursak yani aletleri,cihazları ve araçları konuşursak biz ileri değiliz,demektir. O zaman hemen şu suali sormak gerekir: Madem bu kadar kolay aydınlanıyoruz bir düğmeye basmakla, yağ kandili ile aydınlanan Hazreti Mevlânâ'nın Mesnevisinden bir satır okuyup yazabiliyor muyuz?
Sanma ey hâce senden zer u sîm isterler
Yevme la yenfe‘uda kalb-i selîm isterler
Bağdatlı Ruhî
Akıl büyük bir nimettir. İnsan, aklı kalbin hizmetine vermekle ruh semasında kanatlanır ve pervaz eder. Kalbî hayatta tezahür eden aşk, akla akıl ile veda etmektir. Aklın yetersizliğini akılla anlamak vahye muhatap olmanın da vesilelerinden biridir. Vahiy ise doğrudan doğruya bu aklın fonksiyonunu kavramış kalbe; daha teknik ifadeyle “akleden kalbe” hitap eder. İşte Cenab-ı Hakk’ın nazar ettiği bu kalptir ki marazlardan ve hastalıklardan kurtulduğu ölçüde “beytullah” haline gelir. Ömer Tuğrul İnançer bu önemli kitabında aşk yolunda yükselmeye müheyya olan insan kalbinin “selîm” bir mahiyet kazanabilmesinin yollarını gösteriyor. Kalbin kibir, benlik, gurur, ucb, haset ve gıybet gibi tehlikelerden korunması, bu menfi hisleri daha müspet ve pozitif davranışlara dönüştürerek sırat-ı müstakim hattında kalabilmenin ayrıntılarını ortaya koyuyor. Muhterem İnançer, her zamanki selis ve akıcı üslubuyla izah ettiği bu hayati meselelerin anlaşılmasında hem akılda hem de gönülde itminan hasıl ediyor.
Kalb-i SelîmÖmer Tuğrul İnançer · Sufi Kitap · 202261 okunma
Bir kul Rabbi'nin emirlerine mümkün mertebe uydukça, Allah yardımıyla ifada kusur ettiği diğer emirlerini de yaptırır. Dedikodu yaptırmaz, giybet ettirmez. Hasedine mâni olur. Gıptası yerine örneklerini çoğaltır. Karşı- sına iyi insanlar çıkarır. Bu güzel numunelere bakarak, onları muşahede ederek doğru ve güzel davranış biçimlerinden kendi davranış biçimlerine yükselir. Dolayısıyla Allah'a kul olmanın asgari ibadetlerle yetinmemenin yolunu bulmamız lazım. Her a düşmüştürla dert ve telasa ilaç ancak budur.