Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Müslümanlık ve Hristiyanlığın İnanç Öğretilerinde Öteki Gerçekler

İsmail Kaygusuz

Müslümanlık ve Hristiyanlığın İnanç Öğretilerinde Öteki Gerçekler Sözleri ve Alıntıları

Müslümanlık ve Hristiyanlığın İnanç Öğretilerinde Öteki Gerçekler sözleri ve alıntılarını, Müslümanlık ve Hristiyanlığın İnanç Öğretilerinde Öteki Gerçekler kitap alıntılarını, Müslümanlık ve Hristiyanlığın İnanç Öğretilerinde Öteki Gerçekler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Rahip bogomil, kölelik ve halkın büyük bir bölümünün topraklar üzerinde ve derebeylerin ve manastırların sahibi olduğu arazilerde acı çektiği tutsak olan bir dinsel ve toplumsal düzeni reddetti. İnsan hakları ve ruhun kurtuluşu ile uyumlu ve halka yakın olması gereken gerçek Hristiyanlığın vaizcisi olmaya karar verdi.
Sayfa 218 - SuKitabı okudu
Rahip bogomil, kölelik ve halkın büyük bir bölümünün topraklar üzerinde ve derebeylerin ve manastırların sahibi olduğu arazilerde acı çektiği tutsak olan bir dinsel ve toplumsal düzeni reddetti. İnsan hakları ve ruhun kurtuluşu ile uyumlu ve halka yakın olması gereken gerçek Hristiyanlığın vaizcisi olmaya karar verdi.
Sayfa 218 - SuKitabı okudu
Reklam
Hasımlarını susturamadığı, kadınlarını denetleyemediği ya da kendi işinin gereğini yerine getiremediği zaman , Peygamberin sürekli vahiylere başvurduğu ve Tanrıdan Cebrail aracılığıyla, kendisine getirilen bir vahiy eseri olarak Kuran’ın iktidarını değerden düşürdüğü hissedilmektedir ..
... Allah sadece ışığı yaratmıştır, karanlığı değil. Hiç kimse karanlığın ve ağırlığın (kathafat) yaratılışını O'na atfedemez. Madde 'Onuncu Akıl' tarafından yaratıldı ve 'Onuncu Akıl'ın adı Ashir-i mudabbir (Onuncu akıl)dir. Ayrıca 'Onuncu Akıl', bütün maddeyi temsil eden kathafat (ağırlık ve karanlık) ve bu evrenin yaratılışından sorumludur ve yine karanlığı ve ağırlığı ışığa(nura) çevirmek de onun sorumluluğundadır. 'Onuncu Akıl'ın yeryüzündeki karşılığı ya da temsilcisi Peygamberdir. Demek ki Peygamber yeryüzünde Ashir-i Mudabbir'in Mamthul'udur; 'Onuncu Akıl'ın, kathafat'ın (karanlık ve ağırlığın), latafat' a (ışık, hafiflik) dönüştürmesine yardımcı olur. ...
Bu yüzden Kur'an'ın her sözcüğü ve her harfinin Tanrı tarafından gönderildiği; saf ve bozulmamış Arapça ile yazıldığının kabul edilmesi gereği duyuldu. Kutsal kitap taklit edilmenin ötesinde, bütün karışıklılardan masun, mükemmel ve dokunulmaz olduğunda ısrar edildi. Oysaki Muhammed'in insanlara, Kur'an'ı kendi ana dillerinde okumalarını açıkça izin vermiş olduğu bilinmektedir.[37]
... Kur'an, yatak odalarına asılı süslü kılıflar veya küçültülüp gümüş kutular içinde boyunlarda muska gibi taşınan kitap olmaktan artık çıkartılmalı. İnsanlığa sunuluş amacına uygun olarak ana dilde anlayarak okunup öğrenilmeli, sayfa sayfa didiklenmelidir; içeriği hakkında gerçek bilgi sahibi olup akıl ve bilinçle yaklaşılmalıdır. Ayrıca, Batı'da Kutsal metinler üzerinde yapıldığı gibi, bilimsel araştırmalara konu olmalı; tartışılıp irdelenmelidir Kur'an. Kapağını açmadan binlerce kez öpüp alına götürdükten sonra, evin en mutena köşesinde saklamak, onu putlaştırmak kutsal kitabın insanlığa getirdiği dinin özüne tamamıyla aykırıdır! ...
Reklam
Rahip bogomil, kölelik ve halkın büyük bir bölümünün topraklar üzerinde ve derebeylerin ve manastırların sahibi olduğu arazilerde acı çektiği tutsak olan bir dinsel ve toplumsal düzeni reddetti. İnsan hakları ve ruhun kurtuluşu ile uyumlu ve halka yakın olması gereken gerçek Hristiyanlığın vaizcisi olmaya karar verdi.
Sayfa 218 - SuKitabı okudu
Medine’de Muhammed ‘in statüsü yükseldiği ve erki arttığı için, kendi karakterinde ve Kuran bildirimlerinin karakterinde bir değişim yer aldığı görülüyor . Bu değişim hem üslupta hem de sözlerin içeriğindeki değişikliklerde yansır . Batılı eleştiricilerin okunması zor , sıkıcı ve zahmetli olarak değerlendirdikleri Kuran’daki uzun metinlerin hemen hemen yalnızca Medine’de düzenlenmiş surelerdir. Medine ‘de , Mekke vahiylerini aydınlatan destansı çoşku ve dinsel heyecanda belli bir düşüş vardır . İnanan sadece bir duacı olmuş , Peygamber de bir din bilgini ..
... Böylece hazırlanmış olan resmi Kur'an'ın herhangi bir alternatifini ispatı ve değişikliklere kanıt olabilecek her şey ortadan kalkmış oldu. Kur'an'ın bu ilk tek tip (resmi) metni, Peygamberin ölümünden yirmi beş yıl kadar sonra 655 yılında tamamlandı. Yeni hazırlanmış bu ana tekstten birçok kopyaları yapıldı ve büyük İslam merkezlerine dağıtıldı; biri Medine'de kaldı ve diğerleri Küfe, Basra, Damaskus (Şam)'a ve olasıyla Mekke'ye gönderildi. ...
45 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.