Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Seküler Milliyetçilik - 21. Yüzyılda Türk Milliyetçiliğinin Teorisi

M. Bahadırhan Dinçaslan

Seküler Milliyetçilik - 21. Yüzyılda Türk Milliyetçiliğinin Teorisi Sözleri ve Alıntıları

Seküler Milliyetçilik - 21. Yüzyılda Türk Milliyetçiliğinin Teorisi sözleri ve alıntılarını, Seküler Milliyetçilik - 21. Yüzyılda Türk Milliyetçiliğinin Teorisi kitap alıntılarını, Seküler Milliyetçilik - 21. Yüzyılda Türk Milliyetçiliğinin Teorisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kimse 400 yıl önceki atasının hangi soydan olduğundan emin olamaz, ancak önemli olan “bu soydan geliyoruz” inancının etrafına etno-sembollerle örülmüş bir kimlik tasavvurudur.
Milliyetçiler milletçilerin tam ve her özelliğini barındıran mümessilleri değil, çoğu zaman en aykırı en vizyoner, en radikal mensuplarıdır. ...Milletinin mevcut halinden memnun olan kişi, milliyetçi olamaz.
Sayfa 90
Reklam
Millet, en verimli cemiyet birimidir, örgütlenmeyi, işbirliğini kolaylaştırır, etkili ve sürdürülebilir kılar. Üstelik genetik dürtülerimizle uyumludur. Alt soyumuza genlerimizi miras bıraktığımız gibi, hayatta kalmalarını kolaylaştıracak sosyal uzantılarımızı da bırakmak isteriz. Fakat milletin yanında milliyetçiliğin başka faydaları da vardır. Bu faydalar ihzaridir.
Sayfa 83 - Yenisey KitapKitabı okudu
Tarihte Sparta gibi, Sovyet Rusya gibi, Taliban gibi azgın ve gözü dönmüş bir anlatının geçici olarak birleştirdiği güruhlar hep oldu, olmaya devam edecek. Sparta vaktiyle Atina'yı yenmişti; ancak Perikles'in bireyin "ortak hikaye"ye dahlini ve Atina'nın savaşmasının arkasında yatan nedenle Sparta'nın nedensizliğini karşılaştırdığı nutuk miras kaldı. Sparta sonraları perslerle ittifak yaptı, silindi gitti. Ancak Yunan kimliğini ve dünya mirasına yaptıkları katkıyı Perikles damarı üstlendi. Uzun vadede kazanan Perikles'in zihniyeti oldu. Dünyanın sürekli olarak tehditler içerdiğini, bireyin memnuniyetini sağlamanın yolunun da pespempe bir pasifizmden değil, yüksek değerler etrafında şuurlu bir şekilde birleşmekten geçtiğini dün Perikles söylüyordu, bugün Taliban'ın yarattığı manzara lisan-ı hal ile anlatıyor.
Türk milliyetçiliği yer yer muhafazakar, yer yer progresif yahut reformcu olabilir.
Sayfa 169
Kutsallar olmadığında, icat ettiğimiz ve esasında bize faydalı olan müesseselerin hiçbiri işlemez: Serbest piyasa o karikatür yamyamlığına bürünür ve hem bireyi, hem kamusal alanı işgal edip sömürür. Demokrasi bir ikonlar savaşına döner, kitleler gözü dönmüş şekilde hiçbir şirketin elde edemeyeceği kadar korkunç bir güçle zayıfı, yalnızı, farklıyı linç ederler. Hayır, uzlaşılmış kutsallar gereklidir ve tam da bu yüzden kutsaldırlar: Bir tür ilkelliğe dönüş gibi. Zira ilkel insan, en azından benim anladığım kadarıyla, hayatta kalmasını kolaylaştıran şeyleri kutsallaştırıyordu. Yeni kutsallara dini işlevler yüklemeden, onları "bilgi eksikliğinden kaynaklanan açıklanamazlığın yarattığı belirsizlik korkusunu gideren metafizik cevaplar"ın yapıtaşlarına dönüştürmeden yaratmamız gerekiyor.
Sayfa 111Kitabı okudu
Reklam
Elizabeth Stevens çalışmasında ortaya koyuyor ki, yabani at sürüleri su birikintilerine sahip çıktıklarında, küçük bir sürü bir birikintiye daha önce ulaştı ve sahiplendiyse, büyük bir sürü gelse dahi hemen her zaman onlara baskın çıkıp kovuyorlar. (Stevens 1988) Çünkü büyük sürü ne kadar büyük olursa olsun, evrimsel olarak "önce geldiği" için şahinlik yapmaya meyyal. Bunun nedenlerinden birisi, alana yapılan yatırım olabilir.
Sayfa 63 - Mülksüzleştirme projesinin ardında yatan sebepKitabı okudu
En fakir İngiliz, kulübesinde Kraliyetin bütün güçlerine meydan okuyabilir. Kırılgan olabilir, çatısı sallanabilir, içinden rüzgar geçebilir, tavanından yağmur girebilir ama İngiliz Kralı giremez.
Pitt - 2016Kitabı okudu
Milliyetçilik milleti olduğu gibi muhafaza etmek değil, onun için en doğrusunu tespit etme arayışıdır.
Türklerin Türkistan'daki vaziyetini en iyi ifade eden tabir, İngilizce unruly sözcüğüdür - hem "yönetilemeyen, itaatsiz" anlamına gelir, hem sürekli hareket halinde, arayış içinde olduklarını belirtir. Bugünün Anadolu Türklüğünün korkunç kabullenişçi, itaatkar, "gelen ağam, giden paşam" tarzı, fatih Türklerin kültürünü Türkleşirken alt-tabakadan örtülü olarak etkileyen Anadolu yerlileri ortak olarak şekillendirmiştir. Sürekli olarak işgal ve fetih muhatabı olan Anadolu yerlileri, asırlar hatta binyıllar içinde bu tür itaatkar ancak "sıvışık", kurnaz bir yöntem geliştirmişler ve bu sayede varlıklarını sürdürmüşlerdi - aynı hareket tarzını bugünün Türklerinde de görüyoruz.
132 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.