Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Mimarlık ve Duyular

Tenin Gözleri

Juhani Pallasmaa

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Varlığımızı dışında da duyumsayabilir ve düşleyebiliriz, ama berrak düşünmek için bir odanın mimari geometrisine ihtiyaç duyarız. Düşüncenin geometrisi odanın geometrisini yankılar.
Sayfa 54
"Modern çağın temel olayı dünyanın resim olarak fethedilmesidir."
Sayfa 27 - HeideggerKitabı okudu
Reklam
Zamanın sürekliliğinde köklenmiş olduğumuzu kavramaya zihinsel bir gereksinim duyarız ve insan yapımı dünyada, bu deneyime kolaylık sağlamak mimarlığın görevidir. Mimarlık sınırsız mekanı evcilleştirir ve onda ikamet etmemize izin verir, ama aynı şekilde sonsuz zamanı da evcilleştirmeli ve zamanın sürekliliğinde ikamet etmemizi sağlamalıdır.
Tüm duyusal deneyimler birer dokunma kipidir
[Ten] en eski ve en duyarlı organımızdır, ilk iletişim aracımız ve en etkili koruyucumuz ... Gözümüzün saydam ağ tabakasının üzerinde bile dönüşüme uğramış bir deri katmanı vardır ... Gözlerimiz, kulaklarımız, burnumuz ve ağzımızın atası dokunmadır. Dokunma diğer duyulara dönüşerek farklılaşmıştır; dokunmanın öteden beri "duyuların anası" olarak değerlendirilmesi bu olgunun tanınması gibi görünmektedir.
"Varlığımızın derinliği" bugün ince buz üstünde duruyor.
Bir duyu alanının imgeleri başka kipleri yine imgelerle besler. Mevcudiyet imgeleri bellek, imgelem ve düş imgelerinin ortaya çıkmasına neden olur. “Evin başlıca yaran, gündüz düşlerine barınak olmasıdır, ev düş göreni korur, insana huzur içinde düşleme olanağı sağlar,” diye yazar Bachelard.
Sayfa 54
Reklam
Gaston Bachelard'ın belirttiği gibi, "şair varlığın eşiğinde konuşur"
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.