Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Evin İlyasoğlu

Evin İlyasoğluAyla'yı Dinler misiniz? yazarı
Yazar
8.5/10
17 Kişi
33
Okunma
5
Beğeni
1.334
Görüntülenme

Hakkında

İstanbul’da doğdu. Yedi yaşında piyanoya başladı. 1957-1963 yılları arasında İstanbul Belediye Konservatuvarı piyano bölümünde okudu. 1966’da Arnavutköy Amerikan Kız (Robert) Koleji’nden mezun oldu. 1969-1971 arasında ABD Michigan Devlet Üniversitesi’nde Müzik Eleştirisi ve Karşılaştırmalı Müzik Tarihi seminerlerine katıldı. 1973-1992 arasında İstanbul Radyosu’nda açıklamalı Klasik Batı Müziği programları ve 1982 ile 1992 arasında TRT televizyonunda müzik söyleşisi dizileri hazırlayıp sundu. Yurt içinde ve dışında bir çok eleştiri, inceleme ve söyleşi yazıları yer aldı. 1997 Habitat II kapsamında İstanbul’un Müziği Sergisi’ni düzenledi. 1987’den bu yana Boğaziçi Üniversitesi’nde öğretim görevlisi ve 1997’den bu yana Klasik Müzik Konserleri’nin yöneticisidir. Zehra Yıldız Kültür ve Sanat Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanıdır. 1991’den bu yana Cumhuriyet gazetesinin sürekli müzik yazarıdır. Ekin İlyasoğlu Muslu’nun annesidir. Eşi Prof.Dr.Eyüp İlyasoğlu’nu 2013’te yitirmiştir. ÖDÜLLERİ: Halide Edip Adıvar Edebiyat Ödülü-Amerikan Kız Koleji (1966); Yeni Dergi Eleştiri Yarışması Birincilik Ödülü (1968); Türk Dil Kurumu Radyo ve TV Dil Ödülü (1978); Boğaziçi Üniversitesi “Senato Özel Ödülü” (2008); Polonya Kültür ve Ulusal Değerler Bakanlığı tarafından Chopin’in 200.yılına yaptığı katkılardan ötürü “Diploma” (2011); Paris’teki “Société d’Encouragement au Progrés” tarafından “meslekleriyle iz bırakan ve fark yaratan” kişilere verilen “Médallie D’honneur” (2013). Polonya’nın uluslararası alanda tanıtılmasına ve yüceltilmesine katkılarından ötürü Polonya Dışişleri Bakanlığı tarafından “BENE MERİTO” ŞEREF NİŞANI’na değer bulundu (2014. Evin İlyasoğlu’nun Kitapları: Yirmibeş Türk Bestecisi/Twentyfive Turkish Composers, Pan Yayıncılık,1989; Müziğin Kanatlarında Söyleşiler, Pan Yayıncılık, 1992; İlhan Usmanbaş’a Armağan, Sevda Cenap And Vakfı Yayınları, 1994; Zaman İçinde Müzik - 10 CD ekiyle, 1-7. basım Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık (1994-2002); Cemal Reşit Rey “Müzikten İbaret bir Dünyada Gezintiler” 2 CD ekiyle, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, 1997; Galatasaraylı Besteciler, 1 CD ekiyle, İyi Şeyler / Müzikotek, 1997; Necil Kazım Akses “Minyatürden Destana Bir Yolculuk” 2 CD ekiyle, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık,1998; Zehra’nın Öyküsü, 1 CD ekiyle, Boyut Yayınları,1998; Çağdaş Türk Bestecileri/ Contemporary Turkish Composers, Pan Yayıncılık, 1998; İlhan Usmanbaş-“Ölümsüz Deniz Taşlarıydı” , 2 CD ekiyle, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, 2000. Ayla’yı dinler misiniz? (biyografik roman), Remzi Kitabevi, 2002; 4.baskı 2011. Teodora’nın Düşmanları (roman), Remzi Kitabevi, 2005; 2.baskı 2006 Cemal Reşit Rey “Müzikten İbaret bir Dünyada Gezintiler” , yenilenmiş 2.baskı-Dünya Kitapları 2005; Bülent Tarcan-“Bir Hekimin Senfonik Öyküsü”, Dünya Kitapları, 2006; 71 Türk Bestecisi / 71 Turkish Composers, Pan Yayıncılık, 2007; Teodora’nın Düşmanları (Yunanca çeviri-Livanis Yayınları, Atina, 2007); Nevit Kodallı-Mersin’den Yükselen Çağdaş Bir Ses, PAN Yayıncılık 2009; Yalçın Tura-Müziğimizin Çok Yönlü Bestecisi, Antalya Altın Portakal Film Festivali Yayını, 2009; İlhan Usmanbaş-“Ölümsüz Deniz Taşlarıydı” , 2 CD ekiyle, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık; genişletilmiş 2.baskı 2011. Gürer Aykal: Bir Cumhuriyet Çocuğunun Orkestra Şefi Olarak Portresi, Sevda Cenap And Vakfı Yayını, 2012 Zaman İçinde Müzik-10 CD ekiyle, Remzi Kitabevi, 8.,9. ve yenilenmiş 10.basım 2013) Salkımsöğütün Türküsü -Söyleşiler, Portreler, Değinmeler, Pan Kitap, 2014
Unvan:
Türk Öğretim Üyesi, Piyanist ve Müzik Yazarı
Doğum:
İstanbul, Türkiye

Okurlar

5 okur beğendi.
33 okur okudu.
4 okur okuyor.
56 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Çalgıların tarih sırasına bakılırsa, insanın ilk buluşu, kendi sesini büyütmek için yaptığı bir alet olmalıdır: Kamıştan bir düdük gibi. Aynı zamanda davul, kastanyet gibi vurmalılar da el çırpmanın, ayak vurmanın yarattığı ritim gücünü pekiştirmek için doğmuştur.
18.yüzyıla kadar sahneye kadın çıkması, koro içine bile kadın sesi alınması yasaktır. Kadın rolleri için, sesi çatlamadan hadım edilmiş erkeklerin sesinden yararlanılırdı.
Reklam
Çin’de müzik ve müzik düşüncesi, dünya görüşüne ilişkin bir felsefe olarak biçimlenmiştir. İ.Ö.3000’lere kadar uzanan Çin kültüründe müzik, kalbin sesi ve evrenin imgesi olarak görülür.
Elveda geçmişin gülümseyen rüyaları
Benim hayat hikayem benim opera dünyam demektir. İnsan koklerini hiçbir zaman inkar etmemeli. Ben Avrupaya gidip Avrupalılamaşmadım, Türklüğümü her zaman muhafaza ettim. Türk olduğumu her yerde söyledim. İsmimi de değiştirmedim. Önceleri bazı program notlarinda Leila yazsalar, bazı radyo anonslarinda Genger deseler de hemen orjinaline çevirdim. Ben hep Leyla Gencer olarak başladım, öyle kaldim. Her şeyi kendi tırnaklarımla kazıyarak yaptim. Nasil mi bu kadar sevildim? Kader. Evet, harikulade bir kader. Kendime verdiğim sözleri tuttum. Hayatın bana arz ettiklerine layık olmak için çalıştım, bunu hak ettim. Şimdi artik misyonumu tamamlamış hissediyorum.
Sayfa 23 - PrologKitabı okudu
Platon ve Aristoteles gibi eski Yunan felsefecileri, müzik ile matematiğin ilişkisini vurgularken tarih boyu nice felsefeci, müziğin, maddeden arınan ve doğrudan insan ruhu ile birleşen en yüce sanat olduğunu savunmuştur.
“Müzikte resim gibi somut gerçeği dile getirebilmeliydi” (
Nazan İpşiroğlu
Nazan İpşiroğlu
, 1995, s.18 ) Bunun için günlük konuşmalar müziğe aktarılmaya çalışılıyordu ki bu durum ileride müziği operanın doğmasına götürecek temellerin atılması anlamına geliyordu. Müzikte gerçeği resme ve şiire dayanarak veriyordu. Buna Vivaldi’nin bestelediği betimleyici eserler örnek olarak gösterilebilir. Vivaldi bazı konçertolarında müzik ile resim çizmiştir. Vivaldi en ünlü 9 eserlerinden biri olan Dört Mevsim’de(1725), mevsimlerin her biri kendi özellikleri ile resimlenir. Ayrıca her mevsime de birer açıklayıcı sone koymuştur. Vivaldi’nin Mevsimler’i Beethoven’in 73 yıl sonra yazacağı Pastoral Senfoni’sinin ilk ışığıdır. Pastoral Senfoni de betimleyici içeriği ile Romantiklere ışık tutan bir baş yapıt niteliğindedir. Her bölüme verdiği başlık müzik ile resim yapma özelliğindedir. (
Evin İlyasoğlu
Evin İlyasoğlu
, 2003, s.38,70 ). Bu gelişmeler “ses ressamlığı” deyiminin müzik sözlüğüne girmesine yol açmıştır.

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
352 syf.
8/10 puan verdi
Kitap sadece Leyla Gencer’in hayatına ve onun üzerinden bir döneme değil, okurken merak edip araştırmak isteyeceğiniz farklı konulara da ışık tutuyor. Gencer’in repertuvarında olan operalardan ve bunların kompozitörlerinden tutun da, döneme damga vuran solist ve şeflere kadar, pek çok tamamlayıcı bilgiyle donatılıyorsunuz. Yazar Evin İlyasoğlu’nun verdiği önemli bilgiler içerisinde beni en çok şaşırtanlardan biri de ülkemizde bir dönem, operaların Türkçeye çevrilmesi ve Türkçe oynanmasının şart koşulması oldu…
Ben Leyla Gencer
Ben Leyla GencerEvin İlyasoğlu · Yapı Kredi Yayınları · 20195 okunma