Film Arası Dergisi

Film Arası Dergisi - Sayı 56 dergisi
Dergi
9.0/10
6 Kişi
6
Okunma
9
Beğeni
990
Görüntülenme

Film Arası Dergisi Gönderileri

Film Arası Dergisi kitaplarını, Film Arası Dergisi sözleri ve alıntılarını, Film Arası Dergisi yazarlarını, Film Arası Dergisi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Asghar Farhadi
Bir yönetmen kendi ülkesinde yaptığı filmleri bütün kalbiyle yapar. Ama başka bir ülkede film yapmaya başladığında zekâ da giriyor devreye. Başka kültürlerde film yapmanın farkıdır bu. Bazı izleyiciler daha çok duygu ister ama bazıları da mantığı arar daha çok. Ben her iki seyirci kitlesini de gördüm ve yaşadım. Peki ben neden başka ülkelerde film yapıyorum? Daha global olmak için değil. Aslında global olmak için daha yerel olmak lazım. Ben sadece yeni tecrübeler olsun diye yapıyorum. Risk almak istiyorum.
Sayfa 43 - Le Passê filmi hakkındaKitabı okudu
Bu Toprağın Ustası Lütfi Akad
... Zira Akad, kendisinden öncekilerin izlediği yolda yürümeyi kabul etmemiş, köklü değişimlerin yaşandığı 60 ve 70'lerde halkı eğitilmesi, aydınlatılması gereken kalabalıklar olarak görmemiştir. Aksine halkın tarihten aktarılmış köklü tecrübelerle kendisine özgü bir anlayış, yaşayış ve kültür oluşturduğunu savunarak bu kültürün "anlaşılması" gerektiğini söylemiştir. İşte bu yüzden toplumun temel değerleriyle çatışmak yerine bu yargıları sorgulayan, yer yer mutedil bir dille eleştiren bir dil tercih etmiştir.
Sayfa 41 - Suat KöçerKitabı okudu
Reklam
... Son 20 yıldır büyük konu ve senaryo sıkıntısı çeken Hollywood için özellikle Uzakdoğu, Latin ve Kıta Avrupası hikâyeleriyle birlikte üçüncü dünya hikâyeleri büyük önem kazanmıştır. Amerikan sineması bu bağımsız ve güzel sinema örneklerinin içini boşaltarak, yağmalayarak ve tahrip ederek melez yeni filmler yaratmaya çalışmaktadır.
Mualla Sürer
Mutlu muydu sanatçı? Kim bilir? Bilinen tek şey, yalnızlığıydı. Küçücük bir evin tek odasında kalıyordu. Hastaydı. Kalbi vardı. Zaman zaman soluk almakta güçlük çekerek, dört adımı ardı ardına atamayacak kadar hastaydı, Türk sinemasının ölümsüz Mualla Sürer "Bedia" sı... Ancak çalışması gerekiyordu. Zorunluydu buna. Elinden tutan da yoktu, "Artık sen dinlen ablacığım. Biz sana yardımcı oluruz" diyen de... Çaresizdi. Ama, aç ve muhtaç değildi kimseye. Olmak da istemiyordu. Yaşının 75, kalbinin hasta olmasına aldırmaksızın çalışıp duruyordu. Gururuna yediremiyordu kapısını çalmayan insanların kapısını çalmaya. Film setlerinden çıkmıyordu. Son güne kadar da çıkmadı. Tek gözlü evinin geçimi, kalbini yaşatacak ilaçların parası için film şirketlerinden gelen en küçük teklifleri bile kabul ediyordu. Rol seçecek, düşünecek zamanı yoktu. Yapayalnızdı. Hem de öyle bir yalnızlık ki, Azrail'in karşısında bile. Evinin pencere kenarında yakalamıştı ölüm onu.
Sayfa 43 - Ahmet OlcayKitabı okudu
Biz de alıştık tabii infazlara
... Zira soğuk bir Moskova sabahında işe giderken hemen yanı başında politik bir derginin yazarını tek kurşunla öldürdüklerine tanıklık eder. Batı demokrasisine alışmış olan genç Alman kısa süreli bir şoka girdiğinde, biz sokak ortasında gazeteci ölümüne alışkın olan yerli izleyiciler Ruslar gibi sıradan davranırdık kuşkusuz.
Sayfa 47 - Rıza OylumKitabı okudu
Sinemada Din Algısı
Dinî anlatımın doğrudan değil arka planda alt metin olarak verildiği filmler günümüzde daha yaygındır. Batı filmlerinin çoğunda oyuncunun boynunda görülen bir haç bile dinî mesaj içeriklidir. İşlediği herhangi bir konu içerisinde hayatın bir parçası biçiminde toplumun dinî duyarlılıkları filmlerinde doğal olarak yansımaktadır. Batı sinemasında kullanılan bu tür dinî imgeler seküler algının bir parçası olarak görüldüğü hâlde, Müslüman dünyanın yaptığı ya da yapacağı filmlerindeki İslami öğeler ayrımcılık ve ötekileştirmeyle karşılaşmaktadır.
Sayfa 28 - Yücel TansukerKitabı okudu
Reklam
23 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.