Linda Nochlin, Ethical Culture School ile Midwood High School’da okudu. 1951’de Vassar College’dan felsefe bölümünden mezun oldu, yüksek lisansını 1952’de Columbia Üniversitesi’nde 17.yüzyıl İngiliz Edebiyatı üzerine yaptı ve hemen ardından yine 1952’deVassar’da sanat tarihi öğretmek için davet aldı; New York Üniversitesi GüzelSanatlar Enstitüsü’nde sanat tarihi doktorası yaparak eğitimine devam etti.Doktora tezi Gustave Courbet üzerineydi, konu ile ileriki yıllarda da ilgilenmeyi sürdürdü: 1988’de Brooklyn Müzesi’nde açılan “Courbet Reconsidered”sergisinin eşküratörlerinden biri oldu. Özel ilgi alanı 19. yüzyıl sanatıydı vebu alanda aralarında “Realism” adlı kitabın ve Courbet, Manet ve Degas gibisanatçılar üzerine pek çok makalenin de olduğu çok sayıda yayın yaptı.
Feminist sanat tarihi üzerine çalışmalar yayımlamaya 1971’de, sıklıkla bu alandaki ilk çalışma kabul edilen “Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Çıkmadı?” adlı makaleyle başladı.
“Kadınlar, Sanat ve İktidar” yaklaşık 20 yıla dayanan bir araştırma ve yorumlama sürecini bir araya getiriyor. Yazılarına ilaveten, Profesör Nochlin Vassar College’da yıllarca Mary Conover Mellon Profesörü olarak görev yaptı, Columbia, Stanford, Williams ve Hunter College’da dersler verdi, Graduate Center of the City University of New York’ta sanat tarihi profesörü olarak çalıştı. Ülkesi ABD’de ve Fransa’da önemli kolejlerde, üniversitelerde ve müzelerde dersler verdi. Mimarlık tarihçi Richard Pommer ile evliliğinden Jessica Nochlin Trotta ve Daisy Pommer adlı iki kızı ve bir torunu oldu. Linda Nochlin 29 Ekim 2017’de New York’ta hayatını kaybetti.
Unvan:
Akademisyen, Yazar, Sanat Tarihçisi
Doğum:
Brooklyn, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Ocak 1931
Ölüm:
Manhattan, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim 2017
"Kadınlar kendi özel bakış açılarını ifade edebilecekleri herhangi bir imgeleme sahip değildiler. Çünkü ellerinde kullanabilecekleri kamusal bir dil yoktu."
"erkekler için kullanıldığında 'düşmüş' sözü nasıl 'savaşta öldürülmüş' anlamına geliyor da kadınlar için kullanıldığında 'ahlakı bozuk' anlamına geliyor."
Bir çok denemenin bir araya getirilerek ortaya çıkarılan önemli kitaplardan. Nochlin bu kitabında, sanatın bilinen doğası ve olması gereken doğası hakkında derinlemesine analizlerini sıralıyor.
Kitabın özünü ''Neden büyük kadın sanatçı yok?'' sorusu üzerine kurmuş Nochlin. Sorunun cevabını da doğru bir analizle iktidar ve iktidarın niteliğinde
“Neden hiç büyük kadın sanatçı çıkmadı?” sorusunun dayandığı hatalı düşünsel altyapıyı inceleyerek; sözde herkese dair sorunların ve spesifik olarak kadınlarla ilgili “sorun”un formülasyonunun geçerliliğini sorgulayarak derinlemesine irdeledim. Böylece, kadınların göstermelik değil hakiki eşitlik talebinin karşısına mütemadiyen çıkarılan
21. yüzyılın en önemli sorusu olabilir, bu kitabın başlıklı sorusu: “Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok?” Eleştireye bodoslama dalmasan evvel, kısa bir bilgilendirme yapmak şart bana kalırsa: Feminist sanat tarihçisi Linda Nochlin, 1971 yılında kaleme aldığı ‘’Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok?’’ adlı, sanat tarihinde kadının konumunu(¿)