Gerçekten merak ettiğim için derinlemesine araştırdım.Gazze’nin yaşadığı zulüm, Filistin zamanında topraklarını sattı masalından değil, tarihsel sömürgecilik, zorla göç ve el koyma sürecinden kaynaklanıyor.1800’lerin sonunda Siyonist hareket sınırlı miktarda toprak satın aldı. Asıl kırılma, 1948’te İsrail’in kurulması ve yüzbinlerce Filistinlinin zorla göç ettirildiği Nakba ile oldu.Bu mesele sadece kutsal mabetler değil; toprak, egemenlik, kimlik ve güvenlik çatışmasının iç içe geçtiği, nesiller boyu süren bir mücadele.Bugün Gazze’deki dram, askeri abluka, yerleşim politikaları ve şiddet döngüsüyle derinleşmiş durumda.Adı güvenlik, gerçeği ise yok etme.
Ve gerçekten, hiçbir insan ruhu bu kadar bebek öldürecek kadar Firavunlaşamaz. Kutsal kitaplarda geçtiği gibi, zulmü miras gibi taşıyan bir anlayış…
Tabii ki bu, tüm Yahudiler için geçerli değil; vicdanlı olan, bu zulme karşı çıkan Yahudiler de var.Ama bugün İsrail açıkça “Gazze’yi bitireceğiz” diyor.Bu, bir askeri hedef değil!!! bu, topyekûn bir soykırım ilanıdır.Tarih bu cümleyi, insanlığın utanç sayfalarına kanla yazacak.