...Allah'in inayetiyle ben bunu yapmak istiyorum.Neden buna mani olmak istiyorsunuz?Memleketimde istedigimi yapmaya kadir degil miyim?Gidiniz imparatorunuza deyiniz ki;simdiki padisah oncekilere benzemiyor.Onlarin yapamadiklari seyleri bu,kolayca yapabilecektir.Onlarin istemedikleri seyleri,bu isteyecek ve yapacaktir.Şimdiden sonra bu husus icin gelenlerin derisi yuzulecektir.
Bu şehr-i Sitanbul ki bir misl ü bahadir
Bir sengine yekpare acem mülkü fedadır
Bir gevher-i yekpare iki bahr arasında
Hurşid-i cihan-tabb ile tartilsa sezadir
Kısacası kovuculuğun şerri çok büyüktür. Ondan korunmak gerekir. Nitekim Hammad b. Seleme şöyle anlatıyor: 'Bir kimse kölesini satılığa çıkardı. Alıcıya dedi ki: 'Kölemde kovuculuktan başka bir ayıp yoktur! Alıcı 'Ben bu ayıba razı oldum' dedi ve köleyi satın aldı. Köle birkaç gün yeni efendisinin yanında kaldıktan sonra efendisinin hanımına dedi ki: 'Efendim seni sevmiyor ve senin üzerine câriye getirmek istiyor. Bu bakımdan usturayı al da uyuduğu zaman ensesinden birkaç kıl kes ki o kıllar üzerine sihir yapayım da sana bağlı kalıp seni sevsin'. Sonra gidip efendisine dedi ki: 'Senin hanımın dost tutmuştur ve seni öldürmek istiyor. Kendini uyumuş gibi göster ve bunu gözünle gör!' Adam kendisini uyur gibi gösterdi. Kadın ustura ile kılları kesmek için geldi. Adam, karısı gerçekten kendisini öldürmek istiyor zannetti. Kalkıp kadını öldürdü. Sonra kadının ailesi geldi adamı öldürdüler. Böylece iki kabile arasına savaş girdi.
Biz Allah Teâlâ'dan hüsn-ü tevfikini dileriz!