Kâinat orkestrasında aklın, ruhun tellerini akort edecek insanı bul, akordunu yaptır da nâmütenâhî ebedî konserin içinde kendinden geçesin. ''
Op. Dr. Münir Derman
..."Kitaplar bir halta yaramaz. İnsanın birine ihtiyacı vardır, birine yakın olmak ister." ... "Kimsesi yoksa delirir insan. Kim olduğu hiç önemli değildir, yeter ki yanında biri olsun. İnanın bana, insan fazla yalnız kaldı mı, hastalanır."
"İnsan mutsuzken dikkati hep kendine döner. kendini çok ciddiye alır. Mutlular, yani kendilerini gerçekten sevenlerse, pek düşünmezler kendilerini. Mutsuzu neşelendirmeye çalıştığında, istemez, karşı çıkar. Çünkü dikkatini kendinden ayırıp evrene yöneltmek zorunda kalacaktır. Mutsuzluk, kendine düşkünlüğün varacağı son noktadır.
Parfümün Dansı
Ey beni görmediğim bir kişiyi sevdiğim için ayıplayan kişi;
Beni aşkta zayıf birisi olarak tanımakla aşırı davrandın!
Peki söylesene bana,
Cenneti de ancak anlatılanlarla tanıyor değil miyiz..?