"MIŞ GİBİ YAŞAM":Böyle bir düşünüş biçimindeki kişi sürekli iyi rol oynama kaygısı içindedir.İyi baba,iyi anne,iyi evlat,iyi öğretmen desinler kaygısı vardır.Başkası bana ne der acaba?kaygısı bu.Beni takdir edecekler mi?Beni alkışlayacaklar mı?
Bu tür bir kaygı içinde hareket eden kişi de bir var olma tarzı içindedir ama sergilediği var oluş,gerçek anlamda kendisi değildir.Ben bu tür yaşama "MIŞ GİBİ YAŞAM" adını veriyorum...
Kendi özümüzü algılayabilmemiz için bu orta katmanın etkisinden kurtulmamız,yani daha önce sözünü ettiğimiz hapishanenin farkına varmamız gerektiğidir.İşte bu farkına varışa "uyanış" diyorum.
Kişinin huzursuzluğu,mutsuzluğu,gerginliği,sıkıntısı,depresyonu onu uyandırmaya çalışan önemli dostlarıdır.
Kendi özüne dön,kendi değerlerin içinde yaşamını inşa et.
Bu öyle bir hapishane ki,kapısını ancak kişinin kendisi açabilir.
Savaşçıyı tanımak,anlamak için hapishaneden çıkmış olman gerekiyor.
Hapishanede olduğunu keşfettiğin an,savaşçı olma yolunda ilk adımını atmış olursun.
Seni diğerlerinden farksız yapmaya
Bütün gücüyle gece gündüz çalışan bir dünyada,
Kendin olarak kalabilmek,
Dünyanın en zor savaşını vermek demektir.
Bu savaş bir başladı mı,
Artık hiç bitmez...
(E.E Cummings)