Yaşamak acı çekmektir; yaşamı sürdürmek, çekilen bu acıda anlam bulmakla mümkündür. Eğer yaşamda bir amaç varsa, acıda ve ölümde de bir amaç olmalıdır...
|SPOILER|
Neler öğrendim bu kitaptan ondan söz etmek istiyorum öncelikle :
》Ömer Hayyam, Hasan Sabbah ve Nizamülmülk 'ün ayni devirde yaşayan ve farklı olaylarla dönemlerine damga vurmuş şahsiyetler olduğunu öğrendim. Devletin nasıl yönetilmesi gerektiğini çok iyi bilen bir vezir olan Nizamülmülk, tarihte ilk kez terör örgütünü kurarak etkisini uzun süre devam ettirmiş bir Hasan Sabbah ve astrolojiyle yakından ilgilenen, bilge bir Ömer Hayyam...
》Iranlilarin dine bakış açılarını, toplumlarin yapısını, kadın-erkek arasındaki ilişkilerini daha yakından tanıdım .
》Dönemin Sultanı Melikşah tarafindan Ömer Hayyam'a hazırlatılmış olan 'celali takvim'in içeriğinin burç yorumlarıyla alakalı olduğunu öğrendim.
》Hayyam'ın cebir eserinde kullanmış olduğu "şey" kelimesinin arapçada bilinmeyen anlamina geldiği ve ispanyolcada da bu "şey" kelimesi Xay olarak geçtiği için bilinmeyen olarak neden tüm dunyada x kullanıldığını öğrendim.
[[•KITABIN IÇERİĞİ HAKKINDA BİLGİ]]
Kitapta tarihi olayları bir kenara bırakıp ana konu olan Ömer Hayyam'ın yazmış olduğu Semerkand yazmasına değineceğim. Çünkü kitabın yazarı tarihten bahsederken Türkleri sivri ve iğneleyici bir dille eleştirip, kötülemeye çalıştığı izlenimine kapıldım. Her neyse konumuna dönecek olursam, Hayyam'ın yazmış olduğu bu yazma o döneme ışık tutacak ve o doneme ait önemli bir eser sayilabilecek rubailerden meydana geliyor. Fakat bu yazma elden ele dolaşıyor ve 1900lu yillarda tekrar ortaya çıkıyor ve inanamayacağım bir sonla bitiyor kitap. Bu kadar uzun yazdim çünkü kitapta öğrenilecek birçok bilgi edindim ve ayni zamanda Iranlilarin Türk tarihine ve Turklere bakış açılarını daha yakından tanıma fırsatı buldum. Kesinlikle tavsiye ederim. KITAPLA KALIN♧
SemerkantAmin Maalouf · Yapı Kredi Yayınları · 202574,8bin okunma