Hayyam'ın mı, değil mi pek de bilinmeyen bir rübaide "Seninle benim dedikodumuz perdenin arkasındadır ama perde kalkınca ne sen kalırsın ne de ben." denilmektedir. Kişioğlunun özü belki gerçekler perdesinin arkasındadır ama o perdeyi kaldırdınız mı, Kişioğlu büsbütün görünmez olur.
Biz bir şiiri sesli yahut sessiz olarak okuyup da içindeki heyecanı yahut biçimindeki güzelliği kavradık mı, kendimiz de sanki şair oluyoruz. Bizim başarıp ortaya koyamadığımızı başka birinin yazdığında tanıyoruz.