O'nun sevdiğini onun gibi sevemedim ki ben. O'na benzeyemedim ki hiç. "O diyorsa doğrudur"un hakkını veremedi ki benim kalbim. Her dediği doğru olan, o güzeller güzeli mahzun olmasın diye ümmet için yanabilmeyi göze alamadım ki ben. Yüzüne bakamam.
Ateşe düşen su arar; aşka düşen daha çok ateş... Âşıklar kendilerinde yanacak bir şey kalmayasıya yanmak isterler. Kendilerinde kendilerinden eser kalmayasıya yanmak... Öyle bir yanmak ki, o yangında âşıktan geriye mâşuktan başka bir şey kalmasın. Ayrılığa yer yoktur orada, vuslata hâcet yok.