“İnsanların saadet anlayışları da gariptir. Kitaplara bakarsanız, kendilerini dinlerseniz, insanoğlunun esas vasfı akıldır. Onun sayesinde diğer hayvanlardan ayrılır. Beylik sözüyle, hayata hükmeder. Fakat kendi hayatlarına teker teker bakarsanız bu yapıcı unsurun zerre kadar müdahalesini göremezsiniz.”
İnsan yaratılışı tam bir eşitliğe razı olmaz.Ufak tefek imtiyazların teşvikine de muhtaçtır.Diyebilirim ki,bizzat iyilik dahi,ancak ceza görmesi ve ayıplanması icap eden bir kötülüğün bulunmasıyla kabildir.