1kitap1arkadaş

1kitap1arkadaş

, bir kitap okudu
Puan vermedi·192 syf.··
Beğendi
·
16 günde okudu
·
2021 20. kitabı
Goce Smilevski
7.6/10 · 1.323 okunma
Reklam
Puan vermedi·72 syf.··
Beğendi
·
2021 19. kitabı
Herkese merhaba Kızıl Veba - Jack London ile geldim. Kitap oldukça akıcı, zaten ince bir kitap. Bir başladınız mı hemen bitiriveriyorsunuz. Konusu adından da anladığımız gibi veba salgını. Yazar aslında yaşadığı dönem boyunca hiç bir salgın görmemiş. Ancak kendisinden 400-500 yıl önce yaşanmış veba salgınını, kendisinden 100-200 yıl sonrasındaki dünyaya uyarlayarak neler olabileceğini anlatmış. London’ un kurguladığı ileri dünya oldukça gerçekçi. Hatta kendinden sonraki yüzyıllar için yaptığı nüfus tahminleri de hemen hemen gerçek sayılarla aynı. Dünyanın neredeyse sonu geliyor, insanlık yok oluyor, sadece 50 ile 100 arası insan kalıyor. Uygarlıklar yıkılıyor, medeniyetler yok oluyor, insanlar başladıkları çağlara geri dönüyor. Toplayıcılık ve avcılık yaparak kabile düzeni ile tekrar yaşamaya başlıyorlar. Salgın öncesi dönemde yaşamayı başarmış olan kitabımızın da baş karakteri Granser dede, salgından kurtulan bir kaç insandan biri. Uzun yıllar yalnız yaşıyor. Sonrasında başka kabile insanlarına rastlıyor ve orada bulabildiği bir kadınla evlenerek tekrar insanlık soyunu artırmaya çalışıyorlar. Tabiki salgından sonraki insanlar günümüz insanları gibi dilbilgisi kuralları ile konuşmuyor, telefon , para , elektrik gibi kavramları bilmiyorlar. Heryerde yabani hayvanlar var artık. İnsanlık tam anlamıyla başlanıldığı noktaya dönüyor. Ben kitabı çok beğenerek okudum. Özellikle tüm dünyada varolan covid-19 salgını döneminde bu eseri okumuş olmam da beni ayrıca düşündürdü. Geçmişte çok çok ağır salgınlar yaşanmış, mesela tarihte 1350 lerde yaşanmış veba salgınında Avrupa nüfusunun yarısının öldüğü ve eski sayısına ulaşmak için insalığın iki asır beklediğinden bahsedilmekte. Umarım bu salgını da en az hasarla atlatıp mesafelerin olmadığı eski günlerimize döneriz
Edebiyat
Kızıl VebaJack London · Türkiye İş Bankası kültür Yayınları · 202447,8bin okunma
Puan vermedi·170 syf.··
Beğendi
·
2021 18. kitabı
Herkese merhaba Labrador - Erhan Güler ile geldim. Polisiye roman okumayı çok severim. Bu konuda çok iyi yazarlar olduğunu düşünüyorum hem bizim yazarlarımızdan hem de yabancı yazarlardan. Özellikle bizden Ahmet Ümit okumayı çok severim. Ancak polisiye roman yazmanın da bir o kadar zor olduğunu düşünürüm. Sağlam bir kurgu, iyi bir olay örgüsü ve okuyucunun şaşırması şarttır bence bir poliste romanın iyi olması için. Labrador’ un bence en iyi özelliği akıcı olması. Kitap gerçekten kendini okutuyor. Yani yazarımız okuyucuyu meraklandırmayı bence başarmış. Bir ceset bulunması ile başlayan olayları sonuna kadar merakla okuyorsunuz. Katil tahmin ettiğiniz kişi çıkmıyor yani bizi ters köşe yapıyor bu da bir artısı bence. Ancak gerçek katilin kitapta yüzeysel kaldığını düşünüyorum. Biraz daha derinlemesine olaylar anlatılabilirdi. Gerek ana karakterler gerekse yan karakterler iyi kurgulanmış, okurken gözünüzde canlandırabiliyorsunuz. Genel olarak beğendiğim bir kitap oldu diyebilirim. Yeni yazarlarımızı okuyalım, okutturalım fikrindeyim. Ben @unutmadanyaz moderatörlüğünde @erhanguler01 in kaleminden @ikinciadamyayinevi katkıları ile #labrador kitabını okuma fırsatı bulduğum için mutluyum
Edebiyat
LabradorErhan Güler · İkinci Adam Yayınları · 202079 okunma
1.Delilik farklı göklere bakmaktır. 2.Delilik koşan noktadır, ama duran. 3.Delilik kolsuz bir kapıdır. 4.Delilik bir şeyin yeşil olduğunu görmek, fakat herkesin seni onun kırmızı olduğuna inandırmasıdır.
Sayfa 136·Kitabı okudu