1kitap1arkadaş

Puan vermedi·168 syf.··
Beğendi
·
2021 17. kitabı
·
10 saatte okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2021 19:07
Herkese merhaba Genç Bir Doktorun Anıları-Mihail Bulgakov ile geldim. Ben de hekim olduğum için bu tarz kitapları çok seviyorum Kitabı okurken sürekli e bunları ben de yaşadım, ben de böyle hissetmiştim, ya ben de ilk hastamda ne kadar çok korkmuştum diye düşündüm. O kadar güzel anlatmış ki yazar hepimizin benzer korkuları olduğunu, mesleğimizin kutsallığını, bir insan hayatının omuzlarımıza yüklediği ağır sorumluluğu ve zaman zaman bu sorumluluk altında ezildiğimizi... Sonra okurken yazarın nasıl bu kadar iyi hekimlik duygusunu okuyunca yansıttığını merak ettim ve araştırdım. Aslında bizim yazar Mihail Bulgakov da 1916 yılında Kiev Tıp Fakültesinden mezun olmuş bir doktormuş Kitapta kendi anılarını anlatıyor orası belli değil. Ancak o kadar inandırıcı ve duyguları o kadar net veriyor ki hekim olmasına şaşmamalı. Kitap 9 kısa öyküden oluşuyor. Herbiri farklı zamanlarda Dr. Bomgard’ın başına gelen olayları anlatıyor. Zaman zaman gurur duyarak zaman zaman buruk bir tebessümle okuyorsunuz tüm hikayeleri. Uzak ücra bir köyde tek hekim, 2 sağlık personeli, 1 aşçı ve 1 şoför köy halkını yaşama tutunduruyor. Ben çok beğenerek okudum, okuyan herkesin kendinden bir şeyler bulacağını düşünüyorum. Şimdiden keyifli okumalar
Edebiyat
Genç Bir Doktorun AnılarıMihail Bulgakov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202132bin okunma
Reklam

1kitap1arkadaş

, bir kitap okudu
Puan vermedi·168 syf.··
Beğendi
·
10 saatte okudu
·
2021 17. kitabı
Mihail Bulgakov
8.2/10 · 32bin okunma
‘Her insanın doğrudan tanık olarak öğrendiği, en sık rastlanan rüya deneyimi boşluğa düşme rüyası… Hocamın bana söylediğine göre bu ırksal bir anıydı. Ağaçlarda yaşayan uzak atalarımızın dönemine aitti. Ağaç sakinleri olarak, düşme derdi onun için sürekli bir tehditti. Pek çoğu bu şekilde hayatını kaybetmişti; hepsi korkunç düşüşler yaşamış, yere düşerken dallara tutunarak kendilerini kurtarmışlardı.’
nora kitap·Kitabı okudu
Edebiyat
Puan vermedi·368 syf.··
Beğendi
·
2021 14. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 16 Mayıs 2021 08:19
Kitabın dili oldukça akıcı ve sade. Çok hızlı okunuyor ben 2 günde bitirdim. Konusu biraz farklı; yakın gelecekte olabileceğini düşündüğümüz, şu an bilimkurgu gibi görünen ama belki de 50 yıl sonra yaşamak zorunda kalacağımız dünyayı anlatıyor. Gençlik, fantastik, bilimkurgu gibi diyebilirim. Zaman zaman kahramanıza sinir olsak da genel olarak merak uyandırıcı ve okunulabilir bir serinin ilk kitabı olmuş
Edebiyat
DonmuşRobin Wasserman · Martı Yayınları · 2018534 okunma