Konu rahatsız edici.. . Karakterle bağ kurmak zor Anlatıcı hem soğuk, hem bencil, hem de duygusal olarak uzak biri. Bu yüzden okur duygusal bağ kuramıyor. Márquez’in diğer eserleri kadar büyülü değil. Hikâye kısa ama ağır ilerliyor.Vakit kaybı diyebileceğim bir kitap oldu.
Böyle merak edeceğim şeyler olduğunda herzamankinden daha çok kendim olurum; böyle durumlarda sınırlı hayatım bana yetmez , içimden bir şeyler sıkıştırır, boğar beni, kozasından çıkmak isteyen bir kelebek gibi olurum.