İlk tarihi roman deneyimim aynı zamanda yazarla tanıştığım ilk kitap oldu. Kitabı okumadan önce incelemeleri okuduğumda baya heycanlı ve yüksek beklentiyle başladım kitaba ama kitaptan bir türlü zevk alamadım ve sıkılarak okudum. Belki 2 günde biticek bir kitap 10 gün elimde gezdi diyebilirim birazda hastalığın verdiği etkiyle tabi. Kitap tarihsel olarak çok önemli olan üç şahsın -Ömer Hayyam, Nizamülmülk, Hasan Sabbah -arasındaki olayları konu alıyor ve ortak noktaları olan 'rubaiyatı' . Ayrıca İranın siyasi tarihi hakkında da bilgiler mevcut . İçindeki bilgiler tamamen gerçeğe mi dayalı yoksa kurgu mu anlayamadım. Tarihi roman vasfını hakediyor bu durumda. Bende bu tarz kitaplardan zevk alamadığımı anlamış oldum. Seveni çok olan bir kitap. İçindeki bilgiler sebebiyle bile ilgi çekici ve okunmaya değer. Rahatsız olduğum tek şey sıkıcı ilerlemesi ve elimden kitabı bırakıp tekrar alınca bütünlük sağlayamamam. Bu tarz kitapları sevenler zevkle okuyacaktır. İyi okumalar :)