Rojen

Rojen
@1kitapol
Sevgili.... Bir kitap, bir alıntı, biraz da içim...♧
Sanki sisli bir gecede, bir gemi güvertesinde sohbete dalan ve aynı mahallede büyüdüğünü fark eden iki yolcu gibiydik.
Sayfa 8 - Pegasus Yayınları 6.Baskı·Kitabı okudu
Reklam
Başka bir dünya mümkün..!
Puan vermedi·50 syf.··
2023 14. kitabı
Suç nedir? Ceza nedir, ne olmalıdır? Suça karşılık uygulanan bir ceza mı olmalı, yoksa iyileştirme yönünde bir yaptırım mı uygulanmalı ? Ceza eğer "ıslah" etmiyorsa insana faydası nedir, neden vardır? Mevcut düzende cezalar ne kadar etkili, toplumu ne kadar değiştiriyor? Dahası suçu işleyen kişide neleri değiştiriyor, ne yönde değiştiriyor? Topluma bir birey mi kazandırıyor yoksa cezadan önceki suç işleme potansiyelini daha da yukarı mı taşıyor? Cezadan sonra toplum bir birey mi kazanıyor yoksa zaten kayıp birinin üstüne toprak mı atıyor ? Uzayıp gider bu sorular. Eğer bu sorulara olumlu cevaplar veremiyorsak oturup düşünmeli. Cezanın hükmü, amacı nedir? Caydırıcılık mı..? Elbette caydırıcı olsun yaptırımlar. Peki her caydıran iyi'leştiriyor mu? Caydırma amacı olan ceza bittikten sonra kişi, potansiyel suç aracı olarak topluma karışıp bir silah gibi her an biri eline alıp patlatır korkusu ile yaşamak mı yoksa aklıyla, yüreğiyle iyiliğe inanmış, iyiliği benimsemiş, iyiliğin anlamını kavramış bireyler mi kazandırmak hayata? Bir taşta iki kuş vurmasak da kafesten kuşları iki, üç, dört... diye artan sayılarla özgür bıraksak dünya daha cıvıl cıvıl olmaz mı? Kuşları vuranlar değil, onları vurgunken saranlar, vurduklarını iyileştirenler, vurdukları bütün kuşlardan özür dileyenler çoğalmaz mı? Çiçek'leri hayattan koparan, koparmaya çalışan Oktaylar, Çiçek'leri ezmekten utanmaz mı? Bazı kimseler, anlatmak ile anlamazlar. Hele ki kalbi katman katman kir pas içinde kalmışsa kalpleri duyumsayıp görmediği gibi gözleri de görmez. Bu yüzden ilk elden yaşamaları gerek yeniden hissetmek, iyiliğin, şefkatin, merhametin ne demek olduğunu hatırlamak ve neden değerli olduğunu anlamak için. İşte bu kitap bunu dert edinip anlatmak istemiş zannımca. Yazarın da ön sözünde değindiği gibi
İnceleme
IslahatSelahattin Tomar · Selahattin Tomar · 2022655 okunma
Çocukların kalbinde kin ve nefret tutmaz. Akar gider...
Sayfa 47·Kitabı okudu
"Burada kalmak daha mı iyiydi sanki? Yoksa farkeden bir şey yoktu da iyileşen ben miydim?"
Sayfa 41·Kitabı okudu