Bu kitap ne ciddi kavgaların, ne büyük ve yaygın sıkıntıların ne de ezilen insanların romanıdır; bu kitap, mustarip bir ruhun iç çekişlerinin romanıdır.
...benim gibi okusaydınız tanışmadan severdiniz insanları, onları birbirine benzemedikleri halde bir yanlarıyla derinde bir yerde aynı olduklarını görürdünüz, beni dinlemeyeceksiniz biliyorum, beni unutacaksınız geriye kuru gürültü kalacak...