“Keşke insan başına gelen hiçbir şeyin olumsuz olmadığını anlayabilse:
Hayatta karşılaştığınız bütün zorluklar, bütün dertler ve büyük sıkıntılar, bütün kâbuslar ve bütün kayıplar, çoğu insan tarafından bir lanet, Tanrı’nın verdiği bir ceza, olumsuz bir şey olarak görülür. Keşke insan başına gelen hiçbir şeyin olumsuz olmadığını anlayabilse. Hiçbir şeyin derken ciddiyim. Bütün dertler ve büyük sıkıntılar, o en büyük kayıplar, size “Bunu bilseydim asla başaramazdım” dedirten şeyler, size armağandır. Sanki birileri demiri tavlamak zorundadır. Bu, gelişmeniz için size verilmiş bir fırsattır. Bu, Dünya gezegeninde var olmanın yegâne amacıdır. Güzel bir çiçek bahçesinde oturursanız, birileri de size gümüş tepside muhteşem yiyecekler getirirse gelişmezsiniz. Fakat hasta olursanız, acı çekersiniz, kayıplar yaşarsanız ve başınızı kuma gömmeyip acıyı buyur eder ve onu bir lanet ya da ceza olarak değil de çok ama çok özel bir amaçla size verilmiş bir armağan olarak kabul etmeyi öğrenirseniz, gelişirsiniz.”
“Her zaman inanmışımdır ve hala inanıyorum ki, yolumuza ne iyi ne de kötü talih gelse, ona her zaman bir anlam katabilir ve onu değerli bir şeye dönüştürebiliriz.”
— Hermann Hesse