"Doğanın anayasasında ilk madde şudur:
Her şey birbiri için yaşar.
Birbiri için yaşamak doğanın kanunudur.
Eski çağlardan süregelen bir anlayıştır, bütünlüğü anlatırdı.
Özü iki cümle idi:
Ben, biz olduğumuz zaman ben olurum.
Ben, ben olduğum için sen sensin."