Ama bana bu ikisinden de fazla ıstırap veren şey, o günlerin içime saldığı korku ve karamsarlık zehridir. Her şeyden önce, hep yapmak istemediğim işleri, hem de bir köle gibi yapmak zorunda kalmıştım. Üstelik bunları, her zaman gerekmemiş olsa da, millete yağ çekerek ve kuyruk sallayarak yapmıştım. Böyle yapmak gerekiyordu, çünkü aksi takdirde bunun bedeli riske edemeyeceğim kadar büyük olurdu.
Çocukluktan yetişkinliğe geçen karakterimizin kendindeki değişimleri kabullenebilmesi üzerine...
Toplumsal baskılar, doğduğun çevre, bulunduğun cinsiyet rolleri ve aileye rağmen kendin olabilmek çok zorken bu kadar bocalamak fazlasıyla normal olmalı.
Kitabın genç bir kızdan fazlasını anlattığını bunların sadece gençlere özel düşünceler olmadığını düşünüyorum.
Tavsiye ederim :)