“Dîni dünya görüşüyle bilimsel bakış açısının hiçbir şekilde bağdaşmayacak şeyler olduğuna inanarak yetişmiş biriyim. Schopenhauer’in, dinin yalnızca karanlıkta görülebilen bir ateş böceği olduğuna dair metaforunu her zaman çok sevmişimdir.”
“İnsanın doğayla, dolayısıyla evrenle mesafesi arttıkça, inanç sistemlerinin de daha keskin çizgilerle belirlenmiş hale geldiğini ve sonunda tek tanrılı dinlerin yaratıldığını düşünüyorum.”
“Erkek, doğası gereği hiyerarşiye duyarlıdır. Bir sosyal ortama girdiği zaman hiç güçlü, kimin sesi çıkıyor, kimin bedeni ne diyor hemen hepsini kolaylıkla okur.”