Kitabı bitirince şöyle bir düşünüyorsunuz. Geçmişi ,geleceği , içinde bulunduğumuz anı..
Kitabın karamsarlığı, o karanlık yüzü üzerime sinsin istemiyorum ama sanki gelecek çok da farksız değil ya. Tabii ki de gönlüm umudun,sevginin,barşın,adaletin ,erdemin baskın olduğu bi Ütopyadan yana ama gel gör ki karanlık bir Ütopya gerçekleşiyor, kaçışımız yok yani bundan üzücü ama yok gibi.
1984George Orwell · Can Yayınları · 2023200,2bin okunma