Ancak Ütopyalıların bundan daha çok şaştığı ve nefret ettiği bir şey vardı o da insanların, herhangi bir borçları veya alacakları olmadığı halde zengin birini gördüğü zaman sırf zenginliği nedeniyle ona tanrıymışçasına saygı göstermeleriydi. Üstelik bunu, adamın açgözlü ve alçak olduğunu, nefes aldığı sürece sahip olduğu varlıktan kimseye zırnık bile koklatmayacağını bildikleri halde yapıyorlardı !