Yıl 2072, eski bir edebiyat profesörü olan Granser torunlarına tam 60 yıl önce yaşanan kızıl veba salgınını anlatıyor... Sene 2072 olunca sanmayın ki her şey ilerlemiş tam aksi şekilde salgının tüm dünyayı etkilemesi ile birlikte neredeyse tüm insanlık yok olmuş... Geriye kalan bir avuç insan ise tamamen ilkel şartlara geri dönmüş... Şu an yaşadığımız covid19 salgınını düşünürsek benzerlikler öyle çoktu ki diyor ki kitapta "şehir ve kasabalarda yaşayanlar salgından kaçmak için köylere gittiler ama hastalığı oralara da taşıdılar. Salgın kalabalıkta ve dikkat edilmeyen ortamlarda çok daha hızlı yayıldı." tıpkı bizde olduğu gibi... Seneler sonra bizler de çocuklarımıza, torunlarımıza bu yaşadığımız günleri anlatınca, onlar da Granser'in torunları gibi dalga geçerler mi acaba?
Diğer bir ilgiç tarafı kitabın 1910 yılında yazılmış olması ve Jack London'un inanılmaz öngörüsü..
"Ne fark ederdi ki zaten? Herkes ölüyordu nasıl olsa; iyisi de kötüsü de, güçlüsü de zayıfı da, hayata dört elle sarılanı da yaşamı aşağılayanı da... Herkes göçüp gidiyordu. Her şey göçüp gidiyordu.."