tülay sözer

"Sabah kalkınca İnsanın bütün kazaları toplanıp dile yalvarır mış aman kendine dikkat et ,sahip ol hep hepimizin akıbeti sana bağlı ,kendini de bizi de yakma!" diye. Dili olup olmadık yere vurmayalım damağa. Peki susacağız İlla .Susalım o zaman
Felsefe
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Sen belki başta doğru ile başlarsın Lakin ağzını açtın mı arkasından eğrileri de gelir en garantisi az vurmak Demiri taşa .Dükkan Kapalı oldu mu içinde mücevher mi var yoksa incik boncuk mu belli olmaz. Söz dükkanın kapısıdır.Kapalı tutulması akıllıcadır
Felsefe
Hace söylemişti o zaman Ama kulağıma gitmemişti çocuğum Abi ben ne annemin ne de babamın doktoru olabilirim ama ne çocuk olan benim Oysa bize büyük olmak düştü idare etmek zorunda kalan ben ve kardeşimdir onlar ağzına geleni söyle yani biz susmak zorunda kalan büyük haksızlık da takdir Abi çocuk halimle diyemedim Elbet bunu hepsi öfke olup taştı işte at yetiştirmişler sanki büyüyünce binelim diye ya da kurban gelince keseriz diye beslenen kuzularız.
Edebiyat
Hace çekti beni bir gün bir kenara dinle Ali dinle evladım dedi olgun Ruhlar Diğerini takip eder güzel taraflarını görür teşvik eder ona değer verir .Daha çok susar daha az konuşur Daha çok susmak ve daha az konuşmak sabır gerektirir. Sabır sevincin anahtarıdır der hazreti peygamber .Ham olanlar dürtülerini öfkelerini kontrol edemezler. Sapla samanı karıştırırlar. Diğerini dinlemeden kararlarını acele ile verip sayıp dökerler bir çuval inciri berbat ederler kırılmış gönüllerin tamiri kolay olur mu?
Eğitim
Bunu biliyordum diğerini değersizleştirmek aşağılamak alaya almak davranışını birisinin kendisinden daha değerli oluşuna dayanamamayı
Edebiyat