Abdullah

...they will also leave it in crowds.
Imam Ahmad recorded from Abu `Ammar that a neighbor of Jabir bin `Abdullah told him, "I returned from a journey and Jabir bin `Abdullah came and greeted me. So I began to talk with him about the divisions among the people and what they had started doing. Thus, Jabir began to cry and he said, `I heard the Messenger of Allah ﷺ saying, (Verily, the people have entered into the religion of Allah in crowds and they will also leave it in crowds.)" Tafsir Ibn Kathir (Abridged). quran.com/110:3/tafsirs/e...
Reklam
Tâhâ, 127. Ayet
Allah Teâlâ öğüdünden yüz çevirenleri iki ceza ile, yani dünyada dar bir geçim ve ahirette kör olarak haşredilmek ile uyardıktan sonra, uyarı âyetlerini "Ahiret azabı kesinlikle daha şiddetlidir, daha kalıcıdır!" ifadesiyle sonlandırmakta; adeta "hiçbir zaman geçmeyecek olan bir körlük hali üzere haşredilmek, geçici olan dünyada dar geçim sıkıntısına maruz kalmaktan daha şiddetlidir." demiş olmaktadır. Ya da Bizim onu körlük içinde nisyana terk etmemiz, onun Bizim âyetlerimizi terk etmesinden daha şiddetli ve kalıcıdır buyurmaktadır.
Zemahşeri
Zemahşeri
, Keşşaf
Muallâ bin Fadl -rahmetullâhi aleyh- şöyle der: “Selef-i sâlihîn; Cenâb-ı Hakk’a, altı ay kendilerini Ramazân’a ulaştırması için duâ ederlerdi. Geri kalan altı ayda da idrâk ettikleri Ramazân’ı kabul buyurması için duâ ederlerdi.” (Kıvâmu’s-Sünne, et-Terğîb ve’t-Terhîb, II, 354) Kaynak: Osman Nuri Topbaş, Yüzakı Dergisi, Yıl: 2020 Ay: Mayıs, Sayı: 183

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
lyilik kötülük ölçüleri insan aklında varsa da duygular ve algılar yanlışa götürebilir. Onun için de ölçüleri vahiy koyar, peygamber tayin ve tatbik eder. Rayına oturunca artık peygamber varisi alimler; dinamizm ve istikameti sağlayıp yürütür. Yanılanları veya kasd-ı mahsusları ise otorite yoksa, ma'şeri vicdan kontrol eder: Söylenir, yazılır, müdahale edilir. Asli yapıya döndürülür. Helal ve haram (yasak ve vazife) kuralları da Kitap ve sünnetten alınır. Detayını icma ve kıyas sürdürür.
Ali Nar
Ali Nar
İslam Inancı (Tevhid - Akaid - Kelam) S.11
Asıllara ( Kitap+Sünnet ve lcma-i ümmet) uygun inançlıya Mumin, bu inancına uygun yaşayana Muslim, bidat ve günaha bulaşmayana Salih, Iman-Islam hassasiyetiyle yaşayana Mütteki denir. Topyekün veya kısmen; Peygamber öğretisini reddedene Kafir, Allah'a (bilerek-bilmeyerek)ortak koşana Müşrik, inanır görünen; içten inkarcıya Münafık, Inandıklarına karşı haramları açıkça işleyene Fasik, asıllara (K.S.I.) aykırı içtihad (veya taklit) edene Sapık (mezhepli),imandan çıkıp inkara düşene ise Mürted denir.
Ali Nar
Ali Nar
Islam Inancı (Tevhid-Alaid-Kelam)
Reklam
Reklam
45 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.