Adar KARAAYAK

Adar KARAAYAK
@Adarrxx
İstemeden var oldum ve istemeden yok olacağım . Olduğum şeyle olmadığım şey arasında, hayal ettiğim şeyle hayatın beni yaptığı şey arasında bir boşluğum.
Matematik öğretmeni
14 okur puanı
Aralık 2025 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
10/10
·704 syf.··
2025 6. kitabı
Suç ve Ceza İlacı zehirden ayıran şey dozdur, sözünün karşılığı bu kitap olsa gerek. Zeka dışardan cool gibi gözükse de, buna sahip kişinin nasıl bir cehennemde olduğunu anlayabilmek güç. Düşüncelerini durdurmayı başaramamak, kendi mezarını kazmakla eşdeğer. Hele ki vicdanı da zekayla eşdeğerse o zaman herşey çok daha karmaşıklaşıyor. Yaptığı bir hata onun vicdanina vurduğunda ben bunu nasil yaparım diyip kafayı yemesi ayrı dert, ve çok zeki olduğu için bunu unutabilmesi ayrı dert , herşeye alışmak zorunda olmak, zamanla kişiyi ölü yığınına çevirebilir. Raskolnikov'da bunu yaşıyor, hiç yoktan kafasina taktiği bir şey üzerinden yola çıkıp. Uygulama sonrası vicdanen kaldiramayıp altında eziliyor. Yaptığı bir hata yüzünden herkes acı çekiyor ve herkesin acı çekmesi ona daha çok acı çektiriyor. Kısır bir döngü ne yazikki bu durumdan kurtulmak bana göre belki de bu hayattaki en zor sınavlardan biridir. O süreçte kişi için geçen bir günün aynalarda yıllar ettiğini çok iyi bilirim . Ama her şeye rağmen zekadan daha çok ön plana çıkan tek şey var o da duygu (ki bu genelde aşk olur ). Duygu hafife alınabilecek birşey degildir . Bazen tek ihtiyaçtir ... Her şey bitti dediğin anda çoraklaşmış toprağın gökyüzünü saran bulutlara ümitle bakması gibidir . İnsanı öldüren de yaşatan da o dur. Kitapta sonucu buna bağlıyor aslında , bir kitapta olması geren her şeye sahip , 2-3 ay önce okumuştum. Hala sık sık günlük hayatta kendini hatırlatıyor. İnsanın bir kitapta aradığı şeyde bana göre budur aslında yol gösterici olmalı , bu eserde ömürlük yol gösterilmiş kesinlikle okunması gereken bir eser...
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025194,4bin okunma
Reklam
Vicdanı olan insan, suçtan çok kendisiyle savaşır..
Neden böyle aptalım ben? Madem başkaları aptal ve ben onların aptal olduklarını kesin olarak bilmiyorum, öyleyse neden onlardan daha akıllı olmak istemiyorum?sonra,herkesin akıllı olmasını beklemenin çok uzun süreceğini anladım, Sonya birde bunun hiçbir zaman gerçekleşmeyeceğini... İnsanların değişmeyeceğini, onları değiştirebilecek kimsenin bulunmadığını ve bunun için çaba göstermeye değmeyeceğini! Ya, böyle işte! Bu bir yasa Sonya,yasa akılca ve ruhça kim sağlam ve güçlüyse, insanlara onun buyuracağını biliyorum artık! Kim daha yürekliyse haklı olan da odur. Her şeyin içine tükürmekte, aldırmazlıkta en ileri gidenler, yasa koyucu olurlar. Herkesten daha gözü pek olan, herkesten daha haklıdır! Bugüne kadar böyle gelmiş, bu bundan sonrada böyle gidecek! Bu gerçeği ayrıt edemeyenler kördür!
Kurnaz insanlar böylesi basit şeylerden tuzağa düşerler. İnsan ne kadar kurnazsa, basit şeylerden tuzağa düşürüleceğinden o kadar az kuşku duyar. Çok, çok kurnaz bir insanı özellikle de en basit şeylerden tuzağa düşürmek gerekir.
Bence , gerçekten büyük insanlar, büyük acılar çekmek zorundadırlar.
Reklam