Bir gün vurup tüm özlemlerimizi sırtımıza
Bizi küçük kara kutulara hapsedecekler
Sevgimiz, insanlığımız ardımızda
Yüzümüz toprağa dönük sırt üstü yatıralacağız
hadi çok sevildiysek belki birileri ince ince birkaç damla gözyaşı dökecek
Peki ya sonrası
Hangi tanrı bunu yazabilir sen bir güzellik bile yaratmadıktan sonra
Ne ile mücadele ettim diye sorduğunda kendine hangi yanıtları alıyorsun mesela?
Çirkinlik ve kötülükle mi mücadele ettin?
Ne geçti eline bununla
Var edebildin mi kendini,
Mutlu edebildin mi içindeki seni
Bu iki tanrısal gücü elde edebildin mi?
Hayır diyorsan
O zaman ver sırtını toprağa
gözlerini aç ve toprakla bulanmış göğe bak
başın sağ olsun
Toprak oldun
Ve üzgünüm küçük tanrıça
Yeryüzüne sadece nesne olarak var olmaya gönderilmiştin...
#FELEK
Ez ê bistirêm!
Strana azahî û serbestiya welatê xwe,
û dengê stran û tenbûra min
Li çiya û zinara,
Li deşt û zozana;
Wê deng bide
#Celadet Elî BEDİRXAN