Adeviye

“Üşüyordum,fakat üşümem soğuktan ziyade yalnızlıktan ileri geliyordu.”
Sayfa 121
Reklam
“İnsanların arasında da yalnızlık duyulur.”
“Ne tuhaf,insan vakti gelince öyle ufak şeylerle avunuyor ki! Yeniden yaşama dönmesi için tatlı bir söz yetiyor.”
Sayfa 109
“Öyle zamanlar oldu ki,insan izi görebilmek umuduyla çok bekledim.İnsanlar savaşa kalkıştıkça,”durun,kan dökmeyin!”diye karşı çıktım.Şimdi de aynı şeyleri söylüyorum: “Ey denizlerin,dağların ötesinde yaşayanlar! Ey bu dünyanın insanları! İstediğiniz nedir sizin? Toprak mı? İşte toprak karşınızda,benim. Ancak,hepiniz içinim ben, bana göre sizler birbirinize denksiniz. Benim yüzümden kavgaya gerek yok.Sizin dostluğunuzu,emeğinizi istiyorum.”
Sayfa 79
“Olgunlaşmamış sevgi,”Seni seviyorum çünkü sana ihtiyacım var” der. Olgunlaşmış sevginin söylediği ise “Sana ihtiyacım var çünkü seni seviyorum”dur.”