Benim Livaneli sevgim her okuduğum kitapta katlanıyor. Leyla bu yaz tatilimde yol arkadaşım olduğu için yeri özel kalacak hep. Leyla, Rukiye, Yusuf, Ali Yekta Bey. Hepsi ince ince işlenmiş , hepsi şahsına münhasır karakterler. Okurken karakterin gözünden bakıp o oluveriyor, onun yaşadığı durumları , düşüncelerini haklı çıkarıyorsunuz. Karşılıksız iyiliği, çaresizliği, boşluk hissini, imkansız bir aşka deli cesareti denilen cesaretle yola çıkmanın ilişkili sonuçlarını, saflıkla hoyratlığın uyumunu, önyargı denilen tabuyu, umudu ve daha birçok duyguyu içinize işliyor. Mutlaka okunmalı !
Çocukluğundan beri içine yerleşmiş olan "insanlar kötüdür" inancı değişmeye başlamıştı; yine dünyanın kötü ve acımasız bir yer olduğunu düşünüyordu ama demek ki tek tük de olsa bazı iyi insanlar bulunabiliyordu.