Banu Kızmaz

Banu Kızmaz
Merhaledir dünya konan göçer x.com/adni_darendevi
Puan vermedi·167 syf.·
2018 9. kitabı
Tek Kelimelik Sözlük kitabının 2. Serisi. Her kapının aynı odaya açıldığı, her kelimenin aynı kavrama açıldığı bir sözlük diyor, yazar. Aslında her şey tek bir varlığa işaret ediyor bilmediklerimizi öğreten, kelimeleri belleten O değil mi?  Kelimelerin yolculuğuna çıkıyoruz. Bir arayış yolculuğu mudur, bilinmez ama Beyazıd-i Bistami'nin şu meşhur sözü ile karşılaşıyoruz sayfalar arasında: Aranmakla bulunmaz fakat bulanlar arayanlardır. Kelimelerin yolculuğuna çıkarken kimi yerde bir Yunan mitolojisine rastlıyoruz, kimi yerde bir divan şairinden alıntıya denk geliyoruz. Rönesanstan kalma bir tabloyu gördüğümüz de oluyor Rus edebiyatının önde gelen isimlerinin hikayeleriyle karşılaştığımız da. Yazarın derin bilgisi farklı bakış açıları karşısında benim aynılığım ziyadesiyle mahcup ediyor beni. İyi bir kitabın kriteri de bu değil mi diye sorguluyorum kendimi. Bana bilmediklerimi öğretecek farklı bakışlar sunacak. Anahtar ile başlıyor bu sözlük ve zikir ile bitiyor. Kalbin anahtarının zikir olduğunu anımsattı bana, ya da ben öyle anlamak istedim.  Kalpte, anahtarla açılan bir yol değil midir zikir? Ali Uralı anlamaya çalışmayın o sizi ziyadesiyle anlayıp yazıyor.
Ejderha ve KelebekA. Ali Ural · Şule Yayınları · 2019801 okunma
Reklam
Ben tesadüflere asla inanmam. Zira kadere boyun eğmiş ve her olanın Allah'ın elinden çıkmış olduğuna inanan insanlarız biz. O sebeple belki de olmayana kederlenmedim hiç ve olan için kibirlenmedim. Ne var diye sevindim ne de yok diye üzüldüm. İnandım, sadece ve sadece kadere, gayrete ve Allah'a inandım.
Bazen öyle çok şey söylemek ister ki insan. Öyle çok murad eder ki anlatmayı, söylemeyi, konuşmayı ve hatta haykırmayı ister. Lakin yapamaz. Lisanı vardır, konuşmayı bilir, cümleleri, sözleri, hepsi tamdır. Ama gücü yetmez anlatmaya. Konuşmak, dinleyen ve anlayan biri varsa anlamlı. Yoksa insan lâl olsa, ebkem kalsa, dili tutulsa ne keder! Anlatmak acı verir insana. Belki de sırf bu yüzden güzeldir anlatmamak, anlaşılmamaktan... Can yakar, gam olur insana. Hele ki anlatacakları safi acı ise. Susmak belki de şifa olur konuşacak kimsesi olmayan insana.
Sayfa 61
Allah isteyince 《yok》 yoktur. Zaten her 《var》ın bir gizli 《yok》u ve her 《yok》un bir gizli 《var》ı var ya... Ve zaten yokluk da Allah'ın mahlûku ya...