Birkaç hafta önce, ayların sonunda yeterince gaza sahip olup kitabı bitirdim. Önceki incelememde (şu an güncellediğim) 8.5/10 vermiştim. Yazabildiğim kadar detaylı yazacağım. İyi okumalar okur
(Spoiler, hepsi)
İlk önce Heidi'nin en büyük gücü: manzaraları tasvir etmesi hakkında konuşmak istiyorum. Alplerin görüntülerini kafanızda canlandırmak için yeterli, ama kafanızı karıştırmayacak kelimeler kullanıyor. Karakterler arası ilişkiler derin ve karışık olmasa bile gerçekten birbirlerine güvendiklerini hissedebiliyoruz. Misal büyükanne ve Heidi'nin ilişkisi çok iyi yazılmış, yatağına yapışık kalmış, yıkık dökük bir evde yaşayan üzgün bir kadını neşelendirmek için 1, Alm-Öhi, yani dedesinin yardımı ile yırtık pırtık olan evi yaşanabilir bir hale getiriyorlar. 2inci olarak ise, Frankfurt'tan ekmek getirmesi, okuma yazma öğrenmesi, ona şiirler okuması, kitabın büyük bir bölümünü kapsıyor, ve (bence) en iyi yazılmış ilişki olabilir bütün romandaki. Tabii Frankfurt'ta tanıştığı Clara Sesemann'ı saymazsak.
Ama hepsini açıklamadan önce, biraz ailesi hakkında konuşalım Heidi'nin. Annesi, Adelaide (ismi basımdan basıma değişiyor) ve babası Tobias, ikisinin de hikayede adı az geçse de, Heidi'nin hikayesine çok önem katıyor. Çünkü eğer annesi babası ölmeseydi, Dete hiçbir zaman Heidi'yi Alm-Öhi'ye götürmezdi, Peter, Büyükanne, Clara, Bay (Herr) Sesemann, Babaanne, ve doktor gibi birçok karakterler ile büyük ihtimalle tanışmazdı, yani hikaye olmazdı.
Karakterler ve Birbirine Bağlantıları:
Heidi: 5-7 arası tahmin edilen olumlu bir kız. Hikayenin ana karakteri.
Adelaide: Heidi'nin annesi, gripten öldü.
Tobias: Heidi'nin babası. Heidi bebek iken ölüyor.
Dete: Heidi'nin teyzesi. Alm-Öhi'ye Heidi'yi getiren. Frankfurt'ta yeni bir iş bulduğu için.
Alm-Öhi: Köy tarafından korkulan,