"Böyle bir başlangıç hiç de iyi bir son umdurmuyordu insana. Fakat yinede koyuvermedim kendimi, umutsuzluğa kapılmadım. Bütün acı çekenlerin o biricik avuntusuna sığındım: Temiz, Fakat parça parça olmuş bir yürekten taşan duanın lezzetini ilk kez tadarak, gelecek konusunda kaygılanmayı bir yana bırakıp derin bir uykuya daldım. "
Yüzbaşının kızı, Aleksandr Puşkin