Öyleyse, ben de hayatımın sonuna kadar aynı yerde kımıldamadan oturacağım. Herkes istediği kadar koşsun. Beni anlayacak insan, oturduğum yerde de beni bulur.
Oğuz Atay
Veteriner Hekim
Konya Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Adalet
İnsan bazen kütüphanesine bakıpta ne okusam diye soruyor ya kendine. Böyle bir şeye gerek yokmuş. Semih Gümüş bu sorunun cevabını bu kitapta vermiş. Çok güzel yazılmış bir kitap. Çok güzel bir bellek. Çok güzel bir deneyim.
Bu kitap da insan var,
Bu kitap da tarih var,
Bu kitap da sanat var,
Bu kitap da aşk, sevgi var,
Bu kitap da dostluk var,
Bu kitap da yerler ve mekanlar var,
Bu kitap da yok yok...
İyi okumalar.
Kitap bence mükemmel. Kitabı mükemmel yapan Ülkemizin her alanda süper olduğu anlar. Kendini çok iyi hissettiriyor. Diğer konulara değinmek istemiyorum. Bence okuyun pişman olmayacaksınız.
Kitap en çok yarım bırakılanlar arasında görünce şaşırdım. Ben kitabı üniversitede okudum ve çok kısa bir sürede okuduğumu hatırlıyorum. Hiç sıkılmadım. Tam bir edebiyat mucizesi. Kitaptaki karakterler hala aklımda. Kitaptan alıntı yazmaya kalksam kitabın tamamını yazmam gerekir. Bazı cümleler sürekli aklıma gelir. İsa'ya mektuplar kısmını canım sıkıldıkça açar okurum. Bence kesin okunmalı...
Kitap; adından da anlaşılacağı üzere tam bir tarih kitabı. Geriye dönüp bakmamak ve yorulmamak için kitabı kısa kısa notlar alarak okumanızı tavsiye ediyorum. Tanıdığınız yazarlardan hangisini anarşizmi desteklediğini, hangisinin desteklemediğini okuyunca şaşıracaksınız. Okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum.