Bir kez daha anacağım hadis-i şerîf mealini: "Ben ancak beşerim. Siz ise yargılanmak için bana geliyorsunuz. Biriniz hüccet getirmekte diğerinden usta olabilir. Ben ise işittiğim söze göre hüküm veririm. Şu halde bir kimseye, Mümin kardeşinin hakkını alıp verirsem ona cehennemden bir parça ayırıyorum demektir." İsterseniz bu son cümleye yoğunlaşalım. Eğer yargıda, görünen kurallara uyulduğu için yanlışlık yapılmışsa, yani yasal olarak geçerli kabul edilen şey özü itibari ile doğruyu ifade etmiyorsa, o zaman bunun öbür dünyada ceza olarak birine döneceğini düşüneceğiz. Gerek harcamalarımızda, gerekse paylaşımlarımızda gerçekte hakkımız olmayan bir şeyi kendi tarafımıza nakletmiş isek, bunun bir cehennem parçası olduğunu bilmemiz lâzım; çünkü eğer Rasulullah kendi eliyle dahi birine hak etmediği bir şeyi verirse onun cehennemden bir parça olacağını söylüyor.